בכיר בבנק האירופי: "גוש האירו איבד את אמון המשקיעים"

את הדברים אמר חבר מועצת המנהלים של הבנק ונגיד הבנק הקפריסאי ■ הוא אומר שאירופה איבדה את האמון בגלל שהכרחנו את המגזר הפרטי לספוג תספורת על החוב היווני

בכיר בבנק המרכזי האירופי אומר שהמשקיעים איבדו את האמון שלהם בגוש האירו לאחר שהאיחוד האירופי הכריח את המגזר הפרטי לספוג "תספורת" של 50% מהחוב של יוון. את הדברים אמר נגיד הבנק הקפריסאי, וחבר במועצת המנהלים של הבנק המרכזי.

"במהלך המשבר איבדנו את אמונם של המשקיעים הפרטיים בשווקים האירופים", אמר את'נאסיוס אורפנידיס. "הודות להחלטת האיחוד האירופי להכריח את המגזר הפרטי לספוג תספורת של 50% על החוב היווני, יצרנו בעצם סיכון אשראי במוחם של המשקיעים, וזה גרם ללחצים על מספר שווקים ברחבי אירופה".

אורפינידיס המשיך ואמר שעל ממשלות לנסות ולכבד את ההתחייבויות שלהן ולא לנסות למצוא דרכים לבצע תספורות או הפסדים על חשבון המשקיעים. "כשקיבלנו החלטה פוליטית לבצע את התספורת ביוון, אנחנו בעצם אותתנו למשקיעים שמהלך דומה יכול להתבצע גם במדינות נוספות".

לנגיד הקפריסאי היה גם דברים טובים להגיד עם מנהיגי אירופה, והוא שיבח את ההבנות שהגיעו אליהם בפסגה שלהם בחודש דצמבר לגבי תוכנית פיסקאלית חדשה לגוש האירו. "התוכנית מחזקת את המסגרת הפיסקאלית של האיחוד, והינה צעד טוב לפיתרון המשבר באירופה. אבל מדובר בצעד ראשוני בלבד, וצריכים לבוא צעדים נוספים בעקבותיו".