משקיעי גבעות לנתניהו ולנדאו: "זרזו את אישור קידוח מגד 6"

משקיעי גבעות עולם גיבשו עצומה וקראו לראש הממשלה ולשר התשתיות להתערב ולאשר את קידוח מגד 6 ■ "המפעל החשוב של שדה מגד נמצא כעת בסכנה בגלל דחייה בירוקרטית; מדובר בפגיעה כלכלית קשה בגבעות ובמשפחות המשקיעים"

משקיעי גבעות עולם פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התשתיות עוזי לנדאו וקראו להם להתערב ולהורות לאשר את קידוח מגד 6 וכן לזרז את תהליך האישורים לשדה מגד. עוד קוראים משקיעי גבעות לנתניהו וללנדאו לכנס מסיבת עיתונאים באתר הקידוח ולהכריז על שדה מגד כפרויקט לאומי. מדובר בעצומה גדולה שחתומים עליה 500 משקיעי גבעות.

העצומה מגיעה היום על רקע הדיווח של גבעות ביום ו' האחרון לפיו הוועדה המחוזית במשרד הפנים דחתה את הבקשה של גבעות לביצוע הקידוחים לחיפוש נפט מגד 6, 7, ו-8 באתר "מגד" סמוך לראש העין. הסיבה לדחיית הבקשה היא ככל הנראה שינוי רטרואקטיבי של הליך התכנון לקידוחי נפט. מדובר באישור לקידוחי הנפט באתר "מגד" שאמורים היו להתחיל כבר ברבעון הנוכחי, והדחייה תביא לעיכוב של 3 חודשים לפחות בתחילת הקידוחים. (לסיפור המלא)

דחיית הקידוחים בשדה מגד מלחיצה את משקיעי גבעות, "לאחרונה נתבשרנו כי הבירוקרטיה במשרדי הממשלה מעכבת את תהליך האישורים ומונעת את האישור לקידוח מגד 6", מציינים במכתב.

"המפעל החשוב של שדה מגד נמצא כעת בסכנה בגלל דחייה בירוקרטית מקוממת נוספת של הקידוח, שמשמעותה דחייה של כל פיתוח השדה, פגיעה כלכלית קשה בגבעות עולם ובמשפחות המשקיעים, אובדן הכנסות של מאות מליוני דולרים מתמלוגים לקופת המדינה, ופגיעה בסיכוי של ישראל להשיג עצמאות בתחום הנפט ללא תלות במדינות ערב. היש איוולת גדולה מזו?", כך כתבו המשקיעים במכתב לנתניהו וללנדאו.

בעצומה שגיבשו משקיעי גבעות תחת הכותרת "הבירוקרטיה מעכבת משאב לאומי" חתמו כ-500 משקיעים, הם מציינים כי שדה מגד הוא תגלית הנפט הגדולה בישראל ובעלת משמעות אסטרטגית למדינה. "עד כה הופקו מעל 170,000 חביות בחצי השנה האחרונה מהקידוח הניסיוני מגד 5 בלבד, כאשר זוהי הראשונה מבין 40 בארות המתוכננות בשדה", כתבו במכתב המופנה לנתניהו, לנדאו וחברי הכנסת.