הבלוף נמשך: היקף ההפקדות בבנק האירופי - בשיא חדש

הבנקים באירופה מוסיפים להעדיף להפקיד את יתרות המזומנים שלהם ב-ECB, במקום להזרים את הכסף לשווקים או לחלופין להפקידו בבנקים אחרים ■ השיא החדש: הפקדות של 463 מיליארד א'

הבנקים באירופה ממשיכים "להתבצר" ולהפקיד מזומנים אצל הבנק המרכזי האירופי (ECB) - כאשר היקף ההפקדות בבנק שובר מידי יום בשבועיים האחרונים שיא כל הזמנים חדש. על פי דיווח עדכני של ה-ECB, היקף ההפקדות הכולל בבנק עומד עדכנית על 463.565 מיליארד אירו - לאחר שכבר הגיע לשיא חדש בסוף השבוע, של 455.299 מיליארד אירו.

מדובר בשיא כל הזמנים בהיקף ההפקדות של הבנקים ביבשת בקרב הבנק המרכזי, דבר שמטריד מאד את המשקיעים - שציפו כי הבנקים יעשו שימוש ביתרות המזומנים שהשיגו בכדי לתמרץ את המערכת הפיננסית, ולא "להתבצר" ולהחזיר את הכסף ל-ECB.

זאת, לאחר שהבנק האירופי השיק בסוף השנה שעברה שני מכשירי הלוואות ארוכות טווח לכ-3 שנים (עם אפשרות לפירעון מוקדם אחרי כשנה), כאשר במסגרתה ההשקה לוו בנקים כחצי טריליון אירו - אשר קיוו ב-ECB שישמשו את המוסדות הפיננסית לרכישת אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה העמוסות בחובות, וכן לטובת הזרמת הון לשווקים.

הבנקים באירופה החזירו את רוב ההלוואות של הבנק המרכזי

היקף ההפקדות ב-ECB עולה ברציפות מאז אוגוסט 2011, כאשר הבנקים מעדיפים את ה-ECB כ"חוף מבטחים" בו יפקידו את הכסף שלהם - במקום לעשות זאת בבנקים אחרים, או להשקיע את הכסף לחלופין לתמרוץ הכלכלה.