012 סמייל התלוננה ומשרד התקשורת הורה לבזק לעצור שיווק של שירות לטלפוניה על גבי האינטרנט

מדובר בשירות ה-Callbox, המאפשר לבצע שלוש שיחות טלפון במקביל באמצעות מודם ייעודי ■ התברר כי השירות לא הותר לבזק באופן רשמי ברישיון

אגף הפיקוח במשרד התקשורת, באמצעות מנכ"ל המשרד עדן בר טל, הורה לבזק לעצור שירות שהחלה לשווק ללקוחות, לאחר שהתברר כי הוא לא הותר לה באופן רשמי ברישיון, כך נודע ל"גלובס".

מדובר בשירות ה-Callbox, המאפשר לבצע שלוש שיחות טלפון במקביל באמצעות מודם ייעודי. ההוראה של המשרד באה בעקבות תלונה שהגישה 012 סמייל באוקטובר 2011.

המשרד החליט לעצור את השירות משום שבזק משווקת אותו מבלי שהוא מצוין במפורש ברישיון שלה. החברה גבתה עבור השירות דמי שימוש כאילו מדובר בקו אחד, אך לפי התלונה של סמייל, בזק חייבת, לכאורה, לגבות תשלום משולש עבור כל קו שמאפשרת הקופסה.

עוד נטען כי מדובר בשירות שהוא בעיקרו שירות Vob, דהיינו שירות טלפוניה, שהיא התחום של ספקיות האינטרנט. ההבחנה בין שירות טלפוניה על גבי האינטרנט (Vob), לבין שירות הטלפוניה של בזק היא ארכאית, משום שבזק מספקת כיום את שירות הטלפוניה שלה על גבי רשת ה-NGN המבוססת אינטרנט. התקנות של משרד התקשורת נקבעו הרבה לפני כן, ולכן לא משקפות את ההתפתחות הטכנולוגית של החברה. בזק הסבירה כי עד כה התקינה כ-300 התקנות של השירות בלבד, והיא צופה שההיקף לא יגדל בצורה משמעותית.