אחרי אלקואה: מהן התחזיות בוול סטריט בפתח עונת הדוחות?

ענקית האלומיניום אלקואה פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2011 ■ אנליסטים בוול סטריט מנתחים: האם נראה ירידה בתוצאות, כפי שרבים מעריכים, או שדווקא "נופתע" לטובה?

עונת הדוחות בוול סטריט נפתחה אתמול (ב'), עת ענקית האלומיניום אלקואה פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2011. עם פתיחת העונה, מנהלי השקעות ואנליסטים בוול סטריט הורידו את תחזיותיהם למרבית החברות, עד שייתכן וחלקן יוכלו "להפתיע" ולעקוף את התחזיות הנמוכות ממילא.

כך, כחמישית מהחברות במדד ה-S&P500 עדכנו כלפי מטה את תחזיות ההכנסה והרווח לרבעון הרביעי של השנה החולפת, בעוד רק כ-30 חברות במדד עדכנו את הצפי כלפי מעלה - כך לפי נתונים שמפורסמים היום ב"רויטרס". מדובר ביחס הגדול ביותר בין המעדכנות התחזיות לשלילה, לאלה המעדכנות לחיוב - מאז פרוץ משבר האשראי ב-2008.

ובראייה רחבה יותר, מה צפוי לנו? בארבעת השבועות האחרונים קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט צנח סביב יותר משליש מהחברות במדד S&P1500 המורחב, כך לפי נתוני חברת Bespoke.

"היחס בין ההכרזות השליליות להכרזות החיוביות בשוק הוא אינדיקטור מהימן לביצוע החברות בעונת הדוחות לאורך השנים", מסביר ג'ייסון טרנרט, אסטרטג ב-Research Partners, במזכר ללקוחותיו. "מנגד, יחס מפתיע לטובה, יכול לחלופין לרמז על עונת דוחות מפתיעה לטובה".

בסופו של דבר, המומחים חלוקים. מחד, ארה"ב עדיין מתאושש מהמשבר הפיננסי הגדול ביותר שחוותה מאז השפל הגדול, בעוד המחירים בשוק הדיור המקרטע עדיין לא משביעי רצון. מנגד, העלייה בקצב הצמיחה, יחד עם שטף של נתוני מאקרו חיוביים ובראשם דוח התעסוקה שפורסם ביום ו' האחרון, מאותתים לרבים כי הכלכלה האמריקנית אכן חווה שיפור - שאמור להתבטא בסופו של דבר בדוחות החברות.

אז מה יהיה בסוף? לפי ג'ים אוריו, סוחר ב-TJM Institutional Services, זה בכלל לא משנה: "כל עוד שהשוק מאמין ורואה שהכלכלה ממשיכה לצמוח ולהתאושש, זה לא משנה אם נקודת יש לנו ירידה בתוצאות הכספיות", הוא מסביר.