פיץ' מאיימת על איטליה: "סיכוי משמעותי להורדת הדירוג"

כך הבהיר יו"ר סוכנות הדירוג העולמית בוועידה מיוחדת שעסקה בדירוג האשראי באירופה ■ "איטליה ניצבת בחזית המשבר האירופי וכל עתידו של גוש האירו יוכרע בשעריה של רומא"

סוכנות הדירוג פיץ' מאיימת שוב על דירוג האשראי של איטליה; יו"ר סוכנות הדירוג דיויד רילי אמר היום (ג') כי קיים סיכוי משמעותי מאוד להורדת דירוג איטליה בשל היעדר אמצעי הגנה משמעותי באירופה שיכול למנוע את הידרדרותה של הכלכלה השלישית בגדולה בגוש האירו למצב של חדלות פירעון.

יו"ר פיץ' דיבר בוועידה מיוחדת שארגנה פיץ' בלונדון בנושא דירוג האשראי באירופה, רילי הבהיר כי איטליה ניצבת בחזית המשבר האירופי וכל עתידו של גוש האירו "יוכרע בשעריה של רומא", אמר.

איטליה סובלת מחוב עצום של 1.9 טריליון אירו וכמו כן רמת הצמיחה במדינה איטית מאוד. למרות הנימה השלילית החזקה העולה מדבריו של יו"ר פיץ', לא צופים בסוכנות הדירוג התפרקות של גוש האירו.

מנהל בכיר בפיץ', ג'ון אלרט, הבהיר כי הסוכנות אינה צופה התמוטטות של האיחוד המוניטארי באירופה כיוון שהחוב של יגוש האירו קשור במידה רבה לבריטניה ולארה"ב ויש אפשרות להתמודד איתו. עוד הוסיף כי המפתח לפתרון בעיות בגוש האירו הוא הסכמה רחבה של מנהיגי מדינות אירופה באשר לדרכי הפיתרון.