RBC מסמן את הזדמנויות בהיי-טק: אילו מניות מומלצות?

בבנק ההשקעות מאמינים שמנועי הצמיחה יגיעו מהצורך בקישוריות טובה יותר לשירותי תקשורת ומניתוח המידע לשיפור התהליך העסקי

אחרי שנה סוערת בשווקים, שהסתיימה בארה"ב בתשואות אפסיות ובאירופה בירידות חדות, עולה השאלה איפה כדאי להשקיע ב-2012. בנק ההשקעות הקנדי RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן בישראל, פרסם סקירה על המגמות העיקריות הצפויות בשוק ה-IT (טכנולוגיית מידע), תוך התמקדות בכמה חברות טכנולוגיה ישראליות.

בסקירה, שהגיעה לידי "גלובס", מסמן האנליסט דניאל מירון בין היתר את מניות אלוט (סימול: ALLT), איזיצ'יפ (סימול: EZCH), סיוה (סימול: CEVA) וקליקסופטוור (סימול: CKSW) כחברות צמיחה עם ביצועים תפעוליים טובים. אמדוקס (סימול: DOX) מוזכרת כחברה דפנסיבית מועדפת לאור מיצובה החזק, ההכנסות החוזרות והרכישה העצמית של מניות (Buy Back) שהיא מבצעת.

מירון צופה שב-2012 יהיה גידול חד-ספרתי בתקציבי ה-IT, כשהחברות יישארו זהירות בהוצאות וכך גם הממשלות, על רקע הגירעון בתקציב. להערכתו, ספקיות התקשורת לא ימהרו לשדרג לרשתות הדור הבא.

ברמה אזורית, הוא רואה התאוששות בביקושים בצפון אמריקה, אי יציבות באירופה וביקושים חזקים בכמה שווקים מתעוררים, בעיקר באמריקה הלטינית ובאסיה-פסיפיק.

לדברי מירון, יש לשים לב גם לתנודות בשוק המט"ח. הוא מעריך שחברות ישראליות עשויות ליהנות מהיחלשות השקל לעומת הדולר.

מעבר לתנאי המאקרו, מירון מצביע על שני מנועי צמיחה שעשויים להשפיע על חברות הטכנולוגיה. הראשון הוא הצורך בקישוריות (connectivity) טובה יותר לשירותי תקשורת. בתחום זה הוא ממליץ על מניות איזיצ'יפ שמפתחת שבבים לראוטרים של רשתות תקשורת גדולות עבור יצרניות ציוד תקשורת, ואלוט, שמספקת טכנולוגיה לניתוח וניטור סוגי הנתונים שעובדים בנתבי ספקיות הגישה לאינטרנט. מנוע צמיחה שני הוא ניתוח המידע על מנת לשפר את התהליך העסקי. פה מומלצות ורינט (VRNT), שמפתחת פתרונות תוכנה לניתוח הקלטות דיגיטליות, וקליקסופטוור, שמייצרת פתרונות תוכנה לניהול כוח עבודה נייד.

קומברס תימכר?

מירון מחלק את החברות המומלצות לשלוש קבוצות, בהתאם לאופי ההשקעה בהן. בקבוצה הראשונה הוא כולל חברות "צמיחה טהורה", שעשויות ליהנות מסנטימנט חיובי, בשל המחסור הקיים בחברות מסוג זה בשוק IT שבו ההוצאות מתונות. מדובר בחברות כמו אלוט , איזיצ'יפ , סיוה וקליקסופטוור. זאת, למרות שהוא מציין שיש באיזיצ'יפ ובסיוה אי-ודאות ואתגרים בתחילת 2012.

קבוצת החברות השנייה, שאותה מגדיר מירון "צמיחה במחיר סביר", עשויה ליהנות מגידול של סביב 10% בהכנסות, ולשפר את שיעורי הרווחיות שלה. לקבוצה זו נכנסות ורינט ונייס . קליקסופטוור , שצומחת בשיעור דו-ספרתי, וסרגון (CRNT), מוזכרות גם הן.

הקבוצה האחרונה היא חברות הערך, ובהן למשל אמדוקס, ספקית פתרונות תוכנה לבילינג וניהול לחברות תקשורת. על קומברס , חברת החזקות בתחומי התוכנה, נכתב שהחברה שוקלת אפשרויות אסטרטגיות שונות, ולכן המניה יכולה להיות מושפעת בעתיד מאירועים שונים הקשורים לכך.

קומברס היא גם אחת המועמדות להיות חלק משוק המיזוגים והרכישות, על-ידי מכירה אפשרית של ורינט או קומברס CNS. מירון מציין גם את אלוט וקליקסופטוור כמועמדות פוטנציאליות לרכישה בטווח הארוך.

המלצות RBC בתחום הטכנולוגיה
 המלצות RBC בתחום הטכנולוגיה