פנינה רוזנבלום מכרה ביתה כדי לכסות את המשכנתא

הבית המפואר, ברחוב שרת 31 בר"ג, כולל 13 חדרים (640 מ"ר) על שטח של 1 דונם, נמכר ב-11 מיליון שקל

יממה לאחר חשיפת "גלובס" כי פנינה רוזנבלום חתמה על הסכם מכר למכירת ביתה בר"ג תמורת 11 מיליון שקל, מתברר שרוב התמורה תלך להחזר חוב לבנק הפועלים בגין משכנתא בגובה של 9.4 מיליון שקל (לא כולל ריבית, הצמדה ועמלות נוספות).

הבית הפרטי של פנינה רוזנבלום ברחוב שרת 31 בר"ג כולל 13 חדרים (640 מ"ר) על שטח של 1 דונם. הבית המפואר כולל בריכת שחייה, מעלית ופינוקים נוספים, וב-2007 עמד למכירה ב-2.5 מיליון דולר (אז, 10 מיליון שקל).

הרוכשת היא חברת בינו עמי משה שרת, המיוצגת ע"י עו"ד מנחם דויד. אם העסקה לא תצא אל הפועל מי שלא יעמוד בהתחייבויותיו ישלם לצד השני פיצוי של 550 אלף שקל. השוכר שגר היום בבית בחוזה שכירות בלתי מוגנת ייאלץ לצאת עד אוגוסט 2012.

פנינה רוזנבלום, המיוצגת בעסקה ע"י עו"ד אילן פורת, רשמה משכנתא ב-2009, וכעת הבנק מסכים לבטל את הערת האזהרה שנרשמה בטאבו בגין החוב רק לאחר הסדר התשלום. הערת אזהרה נוספת נרשמה בפברואר 2011 כשנחתם חוזה עם אור סיטי נדל"ן של ענבל אור למכירת הבית ב-14.5 מיליון שקל.

הסכסוך בין שתי נשות העסקים הגיע למסדרונות ביהמ"ש ובמהלכו "החמיאו" השתיים זו לזו. ביהמ"ש השלום בת"א אישר ביום ג' לרוזנבלום, המיוצגת ע"י עו"ד ברוריה לקנר, להגיש עותק מהסכם המכר כראיה נוספת במסגרת סיכומיה. אור התכוונה להרוס את הבית ולבנות במקומו שש דירות וכבר שילמה לרוזנבלום חצי מיליון שקל.

ביולי 2011 התפוצצה העסקה, לטענתה של אור, בגין אי קיום התנאי המתלה ע"י רוזנבלום. האחרונה טוענת כי אור גרמה לפיצוץ העסקה, לאחר שלא הצליחה לממן אותה. בתביעת אור נגד רוזנבלום, באמצעות עו"ד רם ז'אן, היא מבקשת לקבל ממנה את המקדמה תוספת פיצויים.