אייל הורוביץ: "הורדת הדירוג של צרפת לא תשפיע עלינו"

יו"ר פירמת ראיית החשבון BAKER TILLY בישראל מעריך בשיחה עם גלובס שהורדת הדירוג לצרפת לא תשפיע על הבורסה בישראל ■ "אנחנו נראה את ההשפעה רק בטווח הבינוני"

הורדת דירוג האשראי של צרפת ממשיכה להכות גלים ברחבי העולם, כשהאנליסטים ממתינים בדריכות לתגובת השווקים למהלך ביום שני הקרוב עם פתיחת המסחר בשוקי העולם. רו"ח אייל הורוביץ, יו"ר פירמת BAKER TILLY בישראל, מעריך שאנחנו לא צפויים לראות ירידות דרמטיות בשווקים ביום שני, וגם הבורסה בתל אביב לא תתרגש יותר מדי מהמהלך.

"השוק בישראל הוא יציב למדי בטווח הקצר, ולכן השפעת הורדת הדירוג בצרפת על הבורסה תהיה מועטה", אמר הורוביץ במהלך שיחה עם "גלובס". "אולם בטווח הבינוני והארוך הכיוון הוא למיתון ולעלייה באבטלה, ואז למשבר באירופה יהיה השפעה גדולה יותר על השוק הישראלי".

הורוביץ גם התייחס למהלך עצמו ואמר ש"המהלך לא היה מפתיע, וזה היה רק עניין של זמן עד שתצא ההודעה, ולכן השווקים כבר גילמו את ההורדה הזאת מבעוד מועד, ובעקבות כך, אני לא צופה ירידות דרמטיות במהלך המסחר בעולם ביום שני אבל המסחר כן יהיה עצבני".

ביום שני, תצא ממשלת צרפת בהנפקת אג"ח בהיקף של 8.7 מיליארד אירו. הורוביץ מעריך, שלמרות הורדת הדירוג, ההנפקה תהיה מוצלחת אולם הביקושים יהיו נמוכים מכפי שציפתה ממשלת צרפת לפני ההודעה על דירוג האשראי.

הורוביץ אומר שבטווח הקצר גם צרפת עצמה לא תושפע מהורדת הדירוג שלה וזאת משתי סיבות: "הסיבה הראשונה היא הברית החזקה שקיימת בינה לבין גרמניה, הכלכלה החזקה ביותר בגוש האירו, והצמיחה שם תעזור לצרפת להתמודד טוב יותר עם המצב שלה". הסיבה השנייה נעוצה במונטין של צרפת, שעדיין נתפסת ככלכלה חזקה ויציבה בגוש האירו.

בסוף השיחה עם "גלובס" אמר הורוביץ שהמוסדות של אירופה נמצאים במצב של חוסר וודאות, והמהלך של S&P לא תורם לעניין, אבל כבר בחודשים הקרובים צפויים העניינים להתבהר.