300 שעות עבודות שירות למנהל סניף מקדונלד'ס שגנב מזומן

מנהל סניף מקדונלד'ס בשואבה הורשע כי ביטל רישום של עסקאות ששולמו במזומן והקליד תחתן באופן ידני פרטי כרטיסי חיוב של לקוחות - וכך גנב כ-49,000 שקל

בית המשפט השלום בירושלים גזר, במסגרת הסדר טיעון, 300 שעות עבודות שירות לתועלת הציבור, על מנהל סניף מקדונלד'ס בשואבה, שהורשע על-פי הודאתו בגניבה מלקוחות וממעסיקו.

הנאשם, גובראן גובראן, הודה כי בין התאריכים 26.10.2008 עד 7.12.2008, בעת שעבד כמנהל סניף מקדונלד'ס בשואבה, ביטל במספר רב של הזדמנויות רישום של עסקאות ששולמו במזומן, והקליד תחתן באופן ידני פרטים של כרטיסי חיוב של לקוחות שקנו במקום בעבר. כך גנב הנאשם את הכסף המזומן בסכום שהצטבר ל-48,780 שקל.

באת-כוחו של הנאשם ציינה כי למרשה אין עבר פלילי, וכי מאז ביצוע העבירות חלפו כ-3 שנים. הנאשם הודה בחקירתו בביצוע העבירה, ועוד לפני שהוגש כתב אישום החל בהחזר חובו למעסיק. יתרת חובו עמדה בזמן הסדר הטיעון על 18,000 שקל, והוצהר כי הנאשם ישלם אותם עד סוף דצמבר 2011. לא הומצא אישור של המעביד לטענה עובדתית זו.

עוד הוסיפה באת-כוח הנאשם וטענה כי לאחרונה החל הנאשם ללמוד הנדסה ביוטכנולוגית ועזב את הלימודים כדי לעבוד ולהשלים את החזרת החוב.

השופטת שולמית דותן קבעה: "אין ספק כי חומרת העבירות אינן ניתנות לוויכוח. מדובר במעשים מתוכננים, בנאשם שהבין את מלוא המשמעות החמורה של מעשיו וכן במעשים שחזרו על עצמם פעם אחר פעם ולא פסקו עד שהנאשם נתפס.

"מנגד, יש משקל משמעותי לטענות ההגנה, הן ביחס להודאתו המיידית של הנאשם, הבנתו את גודל הטעות, חרטתו שנראית כנה, העובדה שהחזיר את רוב הסכום שגנב והעובדה שחלפו כ-3 שנים מאז ביצוע העבירות".

אי לכך קבעה השופטת כי:

1. הנאשם יבצע שירות לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות על-פי תוכנית שירות המבחן.

2. הנאשם ישלם קנס בסך 5,000 שקל או ייאסר 50 יום תמורתו. הנאשם יהא רשאי לשלם את הקנס ב-5 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 1.3.2012 ובכל 1 בחודש שלאחריו. במקרה שלא ישולם אחד השיעורים במועדו, תעמוד כל יתרת הקנס לפירעון מיידי.

3. הנאשם יידון למאסר על-תנאי של 7 חדשים.

4. כל יתרת פיצוי שעומדת לזכות המעביד המתלונן תשולם על-ידי הנאשם עד ולא יאוחר מיום 28.2.12.

5. זכות הערעור לפני בית המשפט המחוזי בירושלים תהיה תקפה תוך 45 יום מהיום.