בלאומי אופטימיים: "הורדות הדירוג באירופה - טכני בלבד"

בלאומי שוקי הון מציינים כי השוק כבר "תימחר" את הורדת הדירוג לצרפת, ולפיכך התגובה המתונה בשווקים "הגיונית" ■ עוד שואפים בבנק אופטימיות מירידת תשואות האג"ח ומהלוואות הבנק האירופי

בלאומי שוקי הון לא מתרגשים מדי מהורדת הדירוג ל-9 כלכלות גוש האירו, כאשר S&P חתכה בסוף השבוע האחרון בין היתר את דירוגן של צרפת, איטליה וספרד. בבנק נשענים דווקא על הירידה בתשואות אג"ח הבנצ'מארק של איטליה וספרד (ל-10 שנים), כמו גם על מהלך השקת ההלוואות של הבנק האירופי (ECB) ל-3 שנים, שמטרתו להגביר את הנזילות בשווקים.

"החששות מעליית תשואה הם חששות מוצדקים - המשבר האירופאי לא נגמר", מבהיר רוני יונסיאן, מנהל מחקר ניירות ערך זרים בלאומי שוקי הון, אולם מציין כי "ההתפתחויות תלויות פחות בסוכנויות הדירוג ויותר בתגובת המנהיגים האירופאים".

יונסיאן מתייחס למה שהוא מכנה, "התגובה המתונה של השוק" להכרזה על הורדת הדירוג - ומציין כי יש בה הרבה היגיון: שכן, השוק כבר "תימחר" בשוק יחסי את המהלך, בעוד הירידה היחסית בתשואות האג"ח של צרפת, איטליה וספרד מעודדת את המשקיעים דווקא - ומעלה הביטחון כי כלכלות אלו יוכלו לגייס הון בהמשך בעלויות סבירות.

"החשש מהורדת הדירוג לקרן החילוץ בעקבות הפגיעה בדירוג צרפת - הוא להערכתנו עניין טכני יותר מאשר מהותי", מסבירים בלאומי. "ההתפתחות האחרונה והמשמעותית יותר היא הירידה החדה בתשואות האג"ח הקצרות וההנפקות המוצלחות יחסית של איטליה ומדינות אחרות".

יונסיאן מסכם כי "האופטימיות שלנו מתייחסת כמובן לירידה בסיכוי למשבר פיננסי חד ומיידי הכולל פשיטות רגל של מדינות ובנקים. כמובן שמיתון באירופה הוא בלתי נמנע ושפתרון מלא לבעיות הכלכלה הוא עניין של שנים ולא חודשים".