"אור ירוק": 75% תומכים במצלמות המהירות החדשות

לפי סקר "אור ירוק", רק 10% מהישראלים מתנגדים להצבת מצלמות המהירות החדשות שאמורות להפיק קנסות בקצב מוגבר ■ "אור ירוק": "בעולם, המצלמות הפחיתו את מספר התאונות עד 35%"

75% מהציבור תומכים בהצבת מצלמות מהירות - כך עולה מסקר שמפרסמת עמותת "אור ירוק" לקראת הצבת המצלמות החדשות במהלך החודש.

מנתוני הסקר עולה כי 75% מהציבור מאמינים ביעילותן של מצלמות האכיפה ובכך שהן יביאו לירידה במספר תאונות הדרכים. מתוכם, 31% בטוחים שהמצלמות יביאו לירידה במספר התאונות ו-44% חושבים שכך יקרה. הסקר נערך עבור "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, בקרב מדגם ארצי מייצג.

לפי הסקר, רק 10% סבורים כי המצלמות לא יפחיתו את מספר התאונות. המשרד לביטחון פנים מתכנן להוציא לפועל את השלב הראשון של המצלמות החדשות בסוף החודש, עם 21 מצלמות אכיפה דיגיטליות - חלקן מצלמות רמזור וחלקן מצלמות מהירות. לפי התוכנית, מספר המצלמות יגיע ל-300 תוך כשנתיים.

"על מנת להפוך את מצלמות האכיפה לכלי יעיל וראוי במאבק בתאונות הדרכים יש להציבן בכבישים ובצמתים הבעייתיים והמועדים לפורענות בלבד", מסר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "יש להקים ועדה בראשות שופט שתבחן את המיקומים המתאימים למיקום המצלמות וכן על המצלמות להיות גלויות ובולטות כדי שישמשו להתרעה ולאזהרת הנהגים לבל יעברו את העבירה. את הכסף מגביית הקנסות יש להעביר למלחמה בתאונות הדרכים".

בהודעה לתקשורת פרסמה "אור ירוק" נתונים המצביעים על יעלותן של מצלמות המהירות, לפיהם המצלמות מפחיתות את מספר תאונות הדרכים בשיעור של עד 35%: "מחקרים נוספים בעולם מצביעים גם הם על אפקטיביות גבוהה במיוחד של הצבת מצלמות אכיפה במניעת תאונות דרכים. מחקר שבוצע בבריטניה (גיינס ואל) הראה כי במקומות שהוצבו מצלמות אכיפה נרשמה ירידה של 24% בתאונות עם נפגעים. בסקירה של 28 מחקרים (וילסון ואל) ממקומות שונים בעולם נרשמה ירידה של 11%-44% בתאונות עם נפגעים בכבישים בהם הוצבו מצלמות אכיפה, בהשוואה לכבישים דומים שבהם לא הותקנו מצלמות. בהולנד נרשמה ירידה של 35% בתאונות בכבישים שבהם נערך הניסוי".

על פרויקט המצלמות נמתחה ביקורת רבה, בעיקר ברשת, בטענה כי מדובר בפרויקט שמטרתו העשרת קופת המדינה יותר מאשר הפחתת תאונות הדרכים. כך, למשל, מצלמות חדשות רבות ימוקמו בקטעי ישורת בכבישים, כלומר בקטעים בטוחים יחסית.

חדשות מרכזיות אחרונות בנושא מצלמות המהירות החדשות:

מצלמות המהירות מוקמו בקטעי ישורת בכבישים 1, 20, 40

המצלמות החדשות: כפל קנסות יסב נזק של אלפי שקלים בנסיעה

נהגים, כך תימנעו מנקודות ומדוחות תנועה באלפי שקלים

"למנוע העברת 250 מיליון שקל בשנה מקנסות לאוצר"

נהגים, זהירות: בקרוב - שלילה אוטומטית וקנסות מוגדלים