3 גורמים שונים מעוניינים לשדר בערוץ 25

3 הגורמים שנאבקים על אפיק 25 הם הערוץ הערבי של ענני תקשורת ורשת, ערוץ האופנה המתוכנן של נועם אדרי והערוץ הים-תיכוני של רשת וחברת ניהול פלוס

מספר עימותים בשוק התקשורת המקומי מתגלים בדיונים סביב אפיק 25 של הכבלים והלוויין. ל"גלובס" נודע כי לפחות 3 גורמים מתקוטטים על שידור באפיק זה - הערוץ הערבי הייעודי של ענני תקשורת ורשת, ערוץ האופנה המתוכנן של נועם אדרי והערוץ הים-תיכוני של רשת וחברת ניהול פלוס.

במסגרת הדיונים צפויה מועצת הכבלים והלוויין, בראשות היו"ר ניצן חן, לקיים שימוע שכותרתו היא מציאת מקום לערוץ הערבי הייעודי.

על-פי גורמים בשוק התקשורת, למרות שרשת גם היא שותפה בערוץ הערבי, היא עומדת מאחורי כוונתה להעלות את הערוץ הים-תיכוני באפיק 25. מדובר בערוץ שכבר לפני כשנתיים הוחלט מול הכבלים והלוויין שיעלה באפיק, ואולם בינתיים הוא מבושש לעלות.

נודע כי הסיבה לכך היא המודל הכלכלי שלו - ערוץ פרמיום - מה שהובהר שאינו יעיל כלכלית. ההערכה היא כי השותפות בערוץ פועלות לכך שהערוץ יהפוך להיות ערוץ בחבילה הבסיסית, כלומר שהכבלים והלוויין ישתתפו בהפקתו. זאת למרות סירוב הוט ו-yes לעשות זאת.

במקביל, הוט מבקשת להעלות ערוץ אופנה חדש של המפיק נועם אדרי. ככל הנראה, גם ערוץ זה מיועד לאפיק 25, שאפקטיבי בעיקר בשל הקרבה לערוץ המוזיקה של קשת, 24.

חן מעוניין לעשות שימוש בפלטפורמה זאת לטובת הערוץ הערבי הייעודי, שגם עלייתו לאוויר מתעכבת בינתיים. זאת למורת-רוחן של הפלטפורמות שהיו רוצות לשבץ את הערוץ, שלא מדבר ממש לקהלן, במקום אטרקטיבי פחות.

כמו כן, נבחנת האופציה להעלות את הערוץ דווקא באפיק 20 של "האח הגדול", מה שעשוי לעורר את חמתה של קשת.

חן מסר כי "המועצה תקבל החלטה בקרוב בעניין הקצאת אפיק לערוץ הייעודי בשפה הערבית, כפי שעשתה המועצה בעבר בעניין הערוצים הייעודיים 9 ו-24 ולאור חשיבותם הציבורית הרבה".