פיץ': "הסכם בנוגע החוב של יוון - הודעה על פשיטת רגל"

בסוכנות אומרים שאם יוון תצליח להגיע להבנות עם המגזר הפרטי בנוגע לחוב שלה, הם יתייחסו להודעה הזאת כאל הודעת פשיטת רגל של המדינה ■ "זו פשיטת רגל, ולא משנה איך מסובבים את זה"

סוכנות דירוג האשראי פיץ' אומרת היום (ג') שחדלות פרעון של יוון, המדינה שנמצאת במצב הכלכלי הכי קשה באירופה ומי שהתחילה את משבר החוב ביבשת, הינו מהלך בלתי נמנע, אולם המהלך הזה יתבצע בצורה מסודרת.

"זה הולך לקרות. ליוון אין יכולת להחזיר את חובותיה ולכן זה יקרה בוודאות", אמר אדוארד פארקר, מנהל מחלקת אירופה בסוכנות הדירוג, לסוכנות הידיעות רויטרס במהלך כנס שנערך בבירה השבידית. "כך שזה לא אמור להפתיע אף אחד".

ההתבטאויות של הבכיר בפיץ' באות לאחר דברים דומים שאמר אתמול מוריס קריימר, המנהל של מחלקת אירופה בסוכנות הדירוג S&P, לפיהם יוון עומדת לפשוט את הרגל בקרוב. פארקר טוען, שאפילו אם הממשלה היוונית תצליח להגיע להסדר עם הנושים הפרטיים שלה, היא לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה והיא תיאלץ לפשוט רגל.

"הרבה זמן אנחנו אומרים שהעסקה עם המגזר הפרטי בעניין יוון היא לא הפיתרון לבעיה, ואם אכן יוסכם על הצעה כזאת, אנחנו נתייחס אליה כאל הודעה על פשיטת רגל. מדובר על פשיטת רגל לכל דבר ועניין, ולא משנה איך ינסו לסובב את זה", אמר פארקר.

למרות זאת, פארקר מעריך שחדלות פרעון מסודרת היא הרבה יותר עדיפה מחדלות פרעון לא מסודרת. "מצב כזה מבחינתנו, זה מצב שיכול להוביל לנזקים ממשיים. אבל אנחנו לא צופים תסריט שכזה כי ההגיון אומר שהממשלה היוונית והמנהיגים של אירופה לא יאפשרו לזה לקרות", אמר פארקר.