הזעזועים ביאהו נמשכים: המייסד ג'רי יאנג הודיע על פרישה

העזיבה מתרחשת כשבועיים בלבד לאחר שדירקטוריון יאהו מינה את סקוט תומפסון (Scott Thompson) למנכ"ל החברה

אחד משני המייסדים של חברת יאהו, ג'רי יאנג, הודיע אמש (ג') לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי הוא פורש מכל תפקידיו בחברה. זאת, בשעה שחברת האינטרנט נמצאת בתקופה לא פשוטה ובמאבק להגדלת הכנסותיה מול המתחרות הגדולות שלה כמו גוגל, מיקרוסופט ואחרות.

העזיבה מתרחשת כשבועיים בלבד לאחר שדירקטוריון יאהו מינה את סקוט תומפסון (Scott Thompson) למנכ"ל החברה.

יאהו סובלת בתקופה האחרונה מבעיות כלכליות רבות, כשלפני כחודש הודתה החברה שהיא שוקלת למכור את כל נכסיה במזרח הרחוק, כולל את חברת הבת שלה יאהו-יפן כמו גם חברת המסחר האלקטרוני הסינית "עלי-באבא", בעיסקה כוללת שמוערכת בכ-17 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר דווח כי מיקרוסופט הצליחה להשיג את אחד מהיעדים הנכספים ביותר שהציבה לעצמה - מנוע החיפוש המקוון של החברה, בינג, הצליח לכבוש נתח גדול יותר מזה של יאהו בשוק המכניס ביותר בתעשיית האינטרנט. בינג הוא מנוע החיפוש השני בדירוג לאחר מנוע החיפוש של גוגל. אל בינג הופנו 2.75 מיליארד שאילתות חיפוש בארה"ב במהלך דצמבר, המהוות 15.1% מפעילות החיפוש הכוללת של גולשים בארה"ב, כך עולה מנתוני חברת המחקר ComScore.

אל מנוע החיפוש של יאהו הופנו 2.65 מיליארד שאילתות חיפוש בדצמבר, שהביאו את הנתח של החברה בשוק החיפוש המקוון אל 14.5%. גוגל ממשיכה להחזיק בשליטה כמעט מוחלטת בשוק זה, עם נתח של 65.9% ממנו, שהם 12 מיליארד שאילתות חיפוש.