הבנק העולמי חותך את תחזית הצמיחה העולמית ל-2.5%

המדינות המפותחות יצמחו השנה ב-1.4% לעומת 2.7% בתחזית הקודמת ■ גוש האירו צפוי להתכווץ ב-0.3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.8%

כלכלני הבנק העולמי הורידו את תחזית הצמיחה העולמית ל-2012, בעיקר על רקע המשך משבר החובות באירופה וחששות למשבר קשה נוסח קריסת ליהמן ברדרס ב-2008. הכלכלה הגלובלית צפויה להתרחב השנה ב-2.5% בלבד, לעומת תחזית קודמת שפורסמה בחודש יוני אשתקד לצמיחה של 3.6%.

התרחיש החמור ביותר של הבנק העולמי הוא לחסימת הגישה לשוקי ההון של 4 מדינות מרכזיות בגוש האירו, מה שיגרום להחרפה והאטה נוספת בקצב הצמיחה העולמי.

לפי התחזית החדשה המדינות המתפתחות יצמחו השנה ב-5.4% לעומת 6.2% בתחזית הקודמת. המדינות המפותחות יצמחו ב-1.4% לעומת 2.7% בתחזית הקודמת. גוש האירו צפוי להתכווץ ב-0.3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.8%. המשק האמריקני צפוי לצמוח ב-2.2% לעומת 2.9% בתחזית הקודמת.

למרות שבבנק לא צופים כי התרחיש הגרוע מכל יתממש, "אנחנו בוחנים את האפשרות שהמצב ידרדר", אמר אנדרו ברנס (Andrew Burns), מנהל חטיבת המגמות הגלובליות בבנק העולמי.

ההאטה הצפויה בקצב הצמיחה תשפיע על מחירי הסחורות. מחיר הנפט צפוי לרדת ל-98.5 דולר לחבית בממוצע ואילו מחירי שאר הסחורות צפויים לרשום ירידה של כ-9% השנה.