הפעלת מצלמות המהירות החדשות נדחתה לאמצע פברואר

האם פקידי המדינה לא מסוגלים להתאפק עוד חודש? במשרד לביטחון פנים נאלצים בינתיים להמתין לחוות-דעת מומחה ממלם תים, מקימת מערך המצלמות

דחייה נוספת בהפעלת מצלמות המהירות החדשות: מערכת המצלמות האוטומטיות "א-3" לא תופעל מבצעית לפני אמצע פברואר.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי עדיין לא התקבלה חוות דעת מומחה של מכון התקנים שאותה היה אמורה למסור הקבלנית המקימה את המערכת, חברת מלם תים. חוות הדעת הזו אמורה להתקבל בסוף החודש ורק אז ניתן יהיה להתחיל את הפעלת המערכת. בנוסף, טרם התקבלו כל אישורי חברת החשמל ומע"צ שצריכים להתקבל לכל אחד מעמודי המצלמה החדשים בנפרד, לצורך הפעלת המערכת.

יצוין כי מכון התקנים פרסם בימים האחרונים רשמית, כי העניק למלם תים תו תקן למערכות אוטומטיות לא מאוישות לגילוי עבירות תנועה.

צפו: מיקומי 44 מצלמות מהירות חדשות - וכמה מותר לכם לנסוע

במשרד לביטחון פנים שוקלים, כפתרון ביניים, להפעיל את המצלמות החדשות מעמודי המצלמה הקיימים של מצלמות המהירות והרמזור האנלוגיות הישנות (המבוססות על פילם), שרובן מפוזרות כיום בכביש 4, ובמספר כבישים בצפון. במשרד לביטחון פנים מדגישים, שממילא רוב המצלמות האנלוגיות אינן שמישות כיום ויוצאות משירות כך שהיה צורך להחליף אותן בכל מקרה.

יצוין כי במקור הייתה המערכת, שעלותה מעל 150 מיליון שקל, להיות מופעלת מבצעית כבר לפני מספר חודשים, אולם ההפעלה נדחתה מספר פעמים.