גרמניה חותכת תחזיות הצמיחה לשנת 2012 - 0.7% בלבד

הכלכלה הגדולה בעולם צופה כי משבר החוב בגוש האירו יוסיף לפגוע בצמיחת היצוא שלה, ולפיכך להשפיע לרעה על הצמיחה ■ כלכלת גרמניה התכווצה בכ-0.25% ברבעון האחרון של 2011

ממשלת גרמניה מצטרפת היום (ד') לגישה השלילית של כלכלני הבנק העולמי, אשר חתך את תחזיות הצמיחה העולמית , כשהיא חותכת את תחזית הצמיחה המקומית לכלכלת גרמניה לשנת 2012. על פי התחזית העדכנית, הכלכלה הגרמנית צפויה לצמוח בכ-0.7% בשנת 2012, לעומת תחזית קודמת (עדכנית לחודש אוקטובר) לצמיחה של 1%.

בדוח השנתי של משרד האוצר הגרמני, נמסר כי שיעור הצמיחה החזוי בגרמניה לשנה הקרובה היא מעל ממוצע התחזיות בגוש האירו, וכי צפוי שהצמיחה במחצית הראשונה של 2012 תהיה איטית יותר - לפני שתואץ במחצית השנייה של השנה. בשנת 2011 הציגה גרמניה צמיחה שנתית של 3%.

לפי הדיווח, למרות העלייה בביקושים בקרב סין ושאר מדינות המזרח - שתרמו לצמיחה ביצוא הגרמני, היחלשות הביקושים בקרב כלכלות גוש האירו השקועות בחובות צפויה להוביל להאטה ביצוא - שצפוי לצמוח רק בכ-2% השנה. מדובר ברבע משיעור צמיחת היצוא הגרמני בשנת 2011 - שהיא לרמה של 8.2%, לפי הדיווח.

"צמיחה כלכלית בגרמניה אפשרית רק על בסיס צמיחה מתונה באירופה כולה", אמר שר הכלכלה פיליפ רוסלר בעקבות הנתונים. "זו הסיבה שעלינו לנקוט בצעדים נחושים כדי להתגבר על המשבר בגוש האירו". לדבריו, הצפי הוא כי הצמיחה בגרמניה תואץ החל מהרבעון השלישי של שנת 2012.

נזכיר כי ברבעון הרביעי של שנת 2012 התכווצה כלכלת גרמניה בכ-0.25%, מה שהעלה בשווקים את החששות מכניסה למיתון של הכלכלה הגדולה באירופה. הממשלה הגרמנית מסרה כי תרחיש שכזה אינו אפשרי, וכי הצמיחה המקומית תישאר מתונה גם השנה.