לאור פשיטת הרגל: מניית קודאק תימחק מהמסחר בניו-יורק

(עדכון) - החברה הגישה הערב בקשה לפשיטת רגל לפי "פרק 11" - בקשה להגנה מפני נושים - צעד מקדים לפני פשיטת רגל מלאה ■ סיטיגרופ הבטיחה לחברה עורק פיננסי של 950 מ' ד'

חברת איסטמן קודאק, חברת ציוד הצילום המיתולוגית, תימחק באופן התנדבותי מרשימת המסחר בבורסת ניו-יורק (NYSE), כך דיווחה היום (ה') החברה בוול סטריט.

זאת, במקביל לדיווחי החברה כי הגישה בקשה לפשיטת רגל על-פי "פרק 11" של החוק האמריקני. משמעותו של פרק זה היא בקשה להגנה מפני נושים והוא מהווה צעד מקדים לפני פשיטת רגל מלאה. בד בבד מודיעה החברה כי קיבלה מסיטיגרופ מימון בהיקף של 950 מיליון דולר - עורק פיננסי שיבטיח את המשך פעילות החברה.

בתחילת החודש דווח כי בכוונת החברה להגיש בקשה לפשיטת רגל אם לא תצליח לגייס הון באמצעות מכירת הפטנטים שברשותה. עם הדיווח מניית החברה המשיכה לקרוס לאחר שאבדה תקוות המשקיעים למכירת הפטנטים שבבעלות החברה.

מהנהלת החברה נמסר כי מהלך הגשת הבקשה על פי פרק 11 נועד להגביר את הנזילות, החברה הודיעה כי תמשיך לשלם משכורות לעובדים.

הידיעה על הגשת הבקשה אינה מפתיעה, הערכות הן כי לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל על פי פרק 11, היא תוכל כעת למכור את הפטנטים שלה במכירה פומבית, בפיקוח בית משפט. יצויין כי החברה ניהלה דיונים עם בנקים מובילים כמו ג'י פי מורגן צ'ייס, וולס פארגו וסיטיגרופ כדי להשיג את מימון, קו אשראי שיציל את החברה.

מצוקת נזילות והוצאות כבדות

החברה שהוקמה לפני 131 שנה, הודיעה בחודש נובמבר כי היא עלולה שלא לשרוד את שנת 2012 אם לא תצליח לגייס 500 מיליון דולר באמצעות מכירת איגרות חוב או מכירת הזכויות על הפטנטים שבבעלותה. עוד הודיעה כי ההון הנזיל שברשות קודאק הולך ומצטמצם בשל קצב המכירות האיטי של מוצרי הצריכה שלה, שאינו מכסה על ההוצאות הכבדות של החברה, שמחזיקה עובדים ומשרדים בכל רחבי העולם.

במסגרת המאמצים לגייס כסף נזיל, חיפשה קודאק כבר מאז חודש יולי קונה ל-1,100 הפטנטים שבבעלותה בתחום הצילום הדיגיטלי.

קודאק הייתה החברה שהמציאה את המצלמה הדיגיטלית ב-1975. אחד המהנדסים בחברה פיתח אבטיפוס של המצלמה, שהיה בגודל של מצנם והיה מסוגל לצלם תמונות שחור ולבן בלבד. קודאק לא השכילה לנצל את זכות הראשונים שלה ורק כאשר עסקי סרטי הצילום של החברה החלו לדעוך, לפני כעשור, היא שבה לנסות ולהתחרות בשוק המצלמות הדיגיטליות, כאשר היא השיקה קו מצלמות מתוצרתה.