נעילה חיובית בוול סטריט; "מצפים להתפתחויות חיוביות"

באירופה: הנפקות אג"ח של ספרד וצרפת ■ שטף מאקרו: נתוני האבטלה בשפל של 4 שנים; מדד המחירים ליצרן עלה ב-3% ב-2011 ■ גוגל, אינטל, IBM ומיקרוסופט פרסמו דוחות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, זאת בהמשך למגמה שמאפיינת את השווקים בעולם. באירופה, נרשמו היום הנפקות אג"ח מוצלחות במיוחד של צרפת וספרד עם ביקושים גדולים. הכרזת קרן המטבע הבינלאומית מאתמול על הגדלת קווי האשראי למדינות אירופה לטריליון דולר משכה ביקורת חריפה ממספר מדינות ב-G20 בראשות ארצות הברית. בזירת המאקרו, שטף של נתונים זרמו במסגרת יום עמוס, כאשר בין היתר פורסמו נתונים משמעותיים לשוק הדיור, העבודה וכן מדד המחירים לצרכן בארה"ב. טכנולוגיה. המסחר התנהל היום עוד בציפייה לפרסום דוחותיהן של ענקיות הטכנולוגיה, גוגל, אינטל, IBM ומיקרוסופט לאחר הסיום. בסיום יום המסחר, וול סטריט השלימה רצף של 3 ימי עליות רצופים, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.67%, ה-S&P 500 עלה ב-0.5% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.37%.

נתחיל עם כמה נתונים מעודדים, מדד ה-S&P 500 רשם השנה את הפתיחה החזקה ביותר ב-25 השנים האחרונות. ב-11 ימי המסחר הראשונים של השנה עלייה של 4%, הגבוהה ביותר מאז זינק ב-10% ב-1987. כ-460 מיליארד דולר נוספו לשווי השוק של המניות בוול סטריט מתחילת השנה, ומדד ה-S&P 500 טיפס לשיא של קרוב ל-6 חודשים אתמול. כך על פי נתונים שנאספו בבלומברג.

"ישנה הקלה בשוק בציפייה לתוצאות פיננסיות טובות של חלק מהחברות", מסביר בריאן ג'ייקובסן, מנהל השקעות בקרנות הגידור של וולס פרגו. "המון תחושות פסימיות משוקפות כרגע בשוק, ואנחנו מצפים כעת בעיקר להפתעות חיוביות".

באירופה המסחר ננעל בעליות שערים, וזאת על רקע ההנפקה אג"ח מוצלחות בצרפת וספרד שרשמו ביקושים גבוהים במיוחד. הממשלה הצרפתית הצליחה לגייס 7.965 מיליארד דולר באגרות חוב, כשהצפי היה לגיוס של 6.5-8 מיליארד דולר. גם ממשלת ספרד הצליחה היום לגייס 6.61 מיליארד אירו, במסגרתה נפלה התשואות על האג"ח ל-10 שנים לכ-5.403%. (לסיפור המלא)

עוד באירופה, התגבר הלחץ על דירוג האשראי של איטליה, השקועה בחובות: לאחר שאתמול סימן מנהל בכיר בפיץ' את דירוגה של איטליה למעקב שלילי, היום מנהל בכיר בסוכנות הדירוג אד פרקר הזהיר כי המעקב השלילי של פיץ' עלול להוביל להורדת דירוג של הסוכנות לכ-6 מדינות בגוש האירו. (לסיפור המלא)

בזירה הגלובלית, אתמול הכריזה קרן המטבע על כוונתה להגדיל את קווי האשראי שלה לכטריליון דולר בכדי לעזור למדינות עמוסות בחובות בעתות חירום. אולם, היום התברר שהמדינות העיקריות שהקרן נסמכת עליהן למימון זה - מתנגדות למהלך, וביניהן: ארה"ב, קנדה, יפן, ודרום קוריאה. גם סין מצביה דרישות לפני הסכמתה להשתתפות במימון החירום. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו: הפתעה בשוק העבודה

ובחזרה לארה"ב, שם היה היום יום עמוס בנתוני מאקרו שפורסמו רובם בשעה 15:30 שעון ישראל. הנתון המפתיע ביותר היה בשוק העבודה האמריקני כאשר משרד העבודה דיווח היום כי חלה ירידה של כ-50 אלף תביעות אבטלה חדשות בשבוע בחולף, לרמה של 352 אלף תביעות - הנתון הנמוך ביותר מאז אפריל 2008. (לסיפור המלא)

בין נתוני המאקרו המשמעותיים נמצא מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר שנותר ללא שינוי לעומת ציפיות לעליה של 0.1% לאחר שגם בחודש הקודם נותר ללא שינוי. המדד הליבתי, שלא כולל מחירי המזון והאנרגיה, רשם עליה של 0.1%.

בנוסף פורסם היום נתון התחלות בניית הבתים לחודש דצמבר, והוא היה נמוך מהתחזיות כשרשם נתון של 657 אלף התחלות בנייה כשהצפי היה ל-673 אלף התחלות בנייה לעומת נתון קודם של 685 אלף התחלות שנרשם בנובמבר. נתון מאכזב נוסף בוק הדיור הוא נתון אישורי הבניה שבשיעור שנתי נפל ב-0.1% לרמה של 679 אלף אישורים.

נתון כלכלי נוסף שפורסם היום הינו סקר הפד של פילדלפיה שסיפק קריאה של 7.3 נקודות לעומת קריאה 6.3 נקודות בנובמבר. צפי האנליסטים עמד על 10.7 נקודות.

בזירת האנרגיה פורסמו נתונים מעורבים, זאת לאחר שנתון מלאי הגז הטבעי ירד לרמה של 87 מיליון רגל מעוקב, לעומת הצפי שעמד על רמה של 86 מיליון רגל מעוקב. נתון מלאי הנפט רשם דווקא עלייה לרמה של 3.4 מיליון חביות לעומת הצפי שעמד על 2.9 מיליון חביות.

ענקיות הטכנולוגיה פרסמו דוחות

גוגל פרסמה לאחר הסיום את דוחותיה לרבעון הרביעי, תוך שהיא מדווחת על רווח של כ-9.5 דולר למניה (על בסיס non-GAAP - כ-3.13 מיליארד דולר בסך הכל) והכנסות של 8.1 מיליארד דולר - החברה איכזבה בשורה העליונה והתחתונה למול תחזיות האנליסטים בשוק, שציפו לתוצאות מעודדות יותר. (לסיפור המלא)

ענקית המחשוב IBM פרסמה גם היא את דוחותיה לרבעון האחרון והציגה הכנסות של 29 מיליארד דולר ברבעון האחרון. כמו כן, החברה הציגה רווח של 4.62 דולר למניה לעומת רווח של 4.18 דולר למניה ברבעון אשתקד, ובסך הכל רווח רבעוני של 5.5 מיליארד דולר.

גם ענקית התוכנה מיקרוסופט היכתה את התחזיות בדוחות לרבעון הפיסקאלי השני שלה, כאשר הציגה רווח רבעוני של 6.62 מיליארד דולר או 78 סנט למניה. כמו כן החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 20.89 מיליארד דולר.

גם אינטל דיווחה הלילה על דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2011, כאשר היא מדווחת על רווח של כ-0.64 דולר למניה והכנסות של כ-13.89 מיליארד דולר. בכך, מכה החברה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט בשורה העליונה והתחתונה כאחד.

גם אמריקן אקספרס דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי, תוך שהוא מציגה זינוק של כ-12% ברווח הנקי ל-1.2 מיליארד דולר (או 1.01 דולר למניה), לעומת רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר (או 0.88 דולר למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה עלו ב-7% ביחס לאשתקד, לכ-7.7 מיליארד דולר.

בנק אוף אמריקה פרסם היום את דוחותיו לרבעון הרביעי של השנה החולפת ומהם עולה שהכנסות הבנק טיפסו ב-11% לרמה של 25.1 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווח הבנק על רווח נקי של 2 מיליארד דולר לעומת הפסד של 1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 15 סנט.

הבנק מורגן סטנלי דיווח על תוצאות כספיות עם הפסד של 15 סנט למניה ברבעון הרביעי לעומת רווח נקי של 41 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות רשם הבנק ירידה של 42% ל-5.7 מיליארד דולר. למרות ההפסד שרשם הבנק, האנליסטים צפו הפסד חד יותר של 57 סנט למניה.

המנייה של חברת אפל , רשמה אתמול שיא חדש במחיר שלה, כשעם סיום המסחר נקבע מחיר המניה על 429.11 דולר. בתוך כך, אפל ריכזה עניין בעקבות הודעתה על הקמת חנות הספרים המקוונת iBooks 2, חנות לספרי לימוד אינטארקטייבים.

חברת קודאק הודיעה היום על פשיטת לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים לפי צ'פטר 11. החברה נקלעה לאחרונה לקשיים כספיים גדולים. לאחר כן, דיווחה החברה כי מחקה את עצמה מרשימת המסחר בבורסת ניו-יורק, באופן וולנטארי.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]