הזדמנות: "מניות הזיקוק בתמחור חסר עמוק"

פאדל גייט מאופנהיימר סבור כי מניות חברות הזיקוק הגדולות נסחרות בתמחור חסר עמוק, והן מהוות דווקא עכשיו הזדמנות כניסה

אירופה, צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, מגבירה את הלחץ על איסור קניית נפט מאירן, יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם - היום (ה') מתכנסים שגרירי האיחוד לקבלת החלטה על החרם הצפוי החל מ-1 ביולי. הודעה זו, שניתנה כבר בשבוע שעבר, הקפיצה את מחיר הנפט לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני האחרון; וכעת, לאחר שהשלים עלייה של 52% בשלושת החודשים האחרונים, הוא נסחר ברמה של כ-114 דולר לחבית.

עם אלו שצפויים להיפגע מעלייה במחירי הנפט נמנים בתי הזיקוק האמריקניים, שמניותיהם ספגו באחרונה ירידות מאחר שהדבר עלול להוביל לפגיעה במרווחי הזיקוק. לדעת פאדל גייט, אנליסט האנרגיה הבכיר באופנהיימר, נוצרה כאן הזדמנות קנייה.

לטענת גייט, הירידות נבעו מפרסום תחזיות רווח מאכזבות ברבעון הרביעי, מרווחים מצומצמים, תפוקה נמוכה יותר וביקושים נמוכים יחסית לדלק. עם זאת, החוזים העתידיים בבורסת הסחורות של ניו יורק - בורסת האנרגיה הגדולה בעולם, מצביעים על כך שהרווחים ב-2012 צפויים להיות גבוהים מהממוצע בשנים האחרונות.

מניות בתי הזיקוק נסחרות כעת לפי מכפיל רווח 6 ומכפיל תזרים מזומנים 4 - שניהם נמוכים מהממוצע ההיסטורי; אך עם תשואת דיבידנד שנתית ממוצעת של כ-3%. גם ההחזרים על ההון וגם רמות תזרימי המזומנים הינם גבוהים מהממוצע ההיסטורי, בעוד יחס החוב נטו - נמוך יחסית. יחס ניצול התפוקה גבוה גם הוא מן הממוצע ב-5 השנים האחרונות, ולדעת אופנהיימר, הוא צפוי להראות שיפור. בהתאם ממליץ גייט "תשואת יתר" על 4 מניות אטרקטיביות במיוחד.

הולי פרונטיר: בגלל המינוף הנמוך

הולי פרונטיר (Holly-Frontier) עוסקת בזיקוק ושיווק מוצרי אנרגיה. החברה נהנית מהחשיפה הגבוהה ביותר ל-Continent Crude Mid (נפט גולמי המופק בעיקר בקנזס, אוקלהומה ובצפון טקסס). גייט צופה כי היצע זה יישמר, הודות לצמיחה אזורית של מוצרי דלק לא קונבנציונליים.

תנאים פיננסיים טובים מאפשרים להולי פרונטיר לחלק שני דיבידנדים מיוחדים, בנוסף לשני דיבידנדים רבעוניים שכבר חולקו במהלך חצי השנה האחרונה. כמו כן, החברה הודיעה כי בכוונתה לבצע קנייה חוזרת של מניותיה בהיקף של 350 מיליון דולר, במקום 100 מיליון דולר בלבד.

באופנהיימר מאמינים כי המניה הינה אטרקטיבית בהשוואה למתחרותיה בענף, הודות למינוף הנמוך יחסית שלה.

מרתון פטרוליום: בגלל הנכסים והמאזן

מרתון פטרוליום (Marathon Petroleum) עוסקת בזיקוק, שיווק ותעבורה של מוצרי אנרגיה בארה"ב ובעולם. החברה הינה אחת המגוונות בתחום זה, ונהנית ממאזן יציב ובתי זיקוק משודרגים. תשואת הדיבידנד שלה - 3.2%, מהגבוהות בענף. תזרים המזומנים מאפשר לה לרכוש עד 15% ממניותיה בלי להפר את כללי ה-IFRS, וגייט מציין כי רכישת בית זיקוק לא תתקבל יפה על-ידי בעלי המניות.

גייט סבור כי נכסי החברה והמאזן שלה, הם שהופכים את מרתון פטרוליום לאחת המועדפות בסקטור.

טסורו: בגלל הזינוק הצפוי ברווחים

טסורו (Tesoro) עוסקת בזיקוק ושיווק דלקים ומוצרים נלווים בארה"ב. החברה, שהציגה ב-2011 שיפור בתפעול ובהון, נהנית מחיסכון בעלויות, בנוסף למטרותיה המקוריות. באופנהיימר צופים, כי התרחבות המפעל בעיר מנדן ומשלוחי הנפט מהעיר באקן לבית הזיקוק בוושינגטון, עתידים להזניק את הרווחים. המשקיעים אמנם מעוניינים בדיבידנד וקנייה חוזרת של המניות, אולם בטסורו מעדיפים לממן החזרים גבוהים לפרויקטים ולהפחית את החוב.גייט סבור, כי מגמת החיסכון בעלויות בחברה תימשך גם ב-2012.

ולרו אנרג'י: בגלל הרכישה החוזרת

ולרו אנרג'י (Valero Energy) פועלת כחברת אנרגיה בינלאומית, העוסקת בזיקוק ושיווק מוצרי נפט וגז. החברה הינה מזקקת הנפט הגדולה בארה"ב ואחת הגדולות בעולם. המניה היא אחת המתומחרות בחסר גדול יחסית, לעומת מתחרותיה ובסקטור כולו. לולרו אנרג'י תשואה דיבידנד של 3%, ויחס חוב נטו של 22%. החברה צפויה להשתמש בתזרים המזומנים החופשי שלה לטובת רכישה חוזרת של המניות ולהגדלת הדיבידנד.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם