מונטי מציג תוכנית להשקעת 7 מיליארד אירו בתשתיות

התוכנית החדשה שהציג ראש ממשלת איטליה כוללת גם ביטול הבירוקרטיה במספר תחומים וכן ייעול במערכת המשפט ■ "הבירוקרטיה העיבה על הצמיחה של איטליה"

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ממשיך לעבוד במרץ על מנת להוציא את איטליה מהבוץ הכלכלי שנקלעה אליו המדינה. בתוכנית החדשה שהוא מציע, הממשלה האיטלקית תשקיע כ-7 מיליארד אירו בפיתוח תשתיות ברחבי המדינה, בנוסף הוא יפתח את האיגודים המקצועיים לתחרות.

המהלך הזה של מונטי נועד למנוע את כניסתה של איטליה למה שמכונה "מלכודת צנע", לאחר שבחודש דצמבר הוא הציג תוכנית מיסים בהיקף של 40 מיליארד אירו וקיצוץ בהוצאות על מנת להקטין את הגירעון, מה שיכול להביא לכך שהמשק האיטלקי ייכנס למיתון עמוק.

במסגרת התוכנית החדשה שתובא לאישור הפרלמנט בקרוב, יינתן לבעלי תחנות דלק באיטליה לבחור את הספקים שלהם, תוגבר היעילות של המערכת המשפטית במדינה, הוספת תקנים ל-5,000 רוקחים נוספים והאצת המהלכים לביטל הרגולציה על מספר שירותים מקומיים.

"על הצמיחה של הכלכלה האיטלקית תמיד העיבו 3 דברים: חסור תחרותיות במשק האיטלקי, תשתיות לקויות ברחבי המדינה והבירוקרטיה", כך אמר מונטי במסיבת עיתונאים לאחר ישיבת ממשלה שנמשכה 8 שעות במהלכה דנה הממשלה בתוכנית החדשה.

הוא אמר שהממשלה שלו, שבחודש דצמבר העלתה את גיל הפרישה והציגה מס חדש על רכוש שהתקבל על ידי האזרחים במרמור רב, ביקשה מהאזרחים "וויתורים רבים". הוא טען שהמס החדש יכול לחסוך בעתיד עלויות נוספות במחירי המחייה.

במהלך מסיבת עיתואנים אמר מונטי שהממשלה שלו תאשר בשבוע הבא תוכנית להפחתת הבירוקרטיה במדינה וכמו כן תמשיך במאמצים שלה להקל בקצת את חוקי העבודה המחמירים בהתייעצות עם איגודי העובדים השונים.