אקסלנס: "'שעת השין' קרבה; הבנק האירופי יפעל בנחישות"

במחלקת המחקר של בית ההשקעות מעריכים: "הבנק האירופי יפעל באגרסיביות בשוק הפתוח ועל בסיס הצהרות שיגבירו את בטחונם של המשקיעים"

בשבועות הקרובים צפוי הבנק המרכזי האירופי (ECB) להגביר את מעורבותו בשווקים על ידי פעולות אגרסיביות נוספות - בין היתר, להגביר את פעילותו בשוק הפתוח (קרי, לרכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה) ולשחרר הצהרות בונות אמון נוספות לשווקים - כך מעריכים היום (א') במחלקת המחקר של אקסלנס.

"ה-ECB צפוי להגביר את המוערבות שלו בשווקים, הן על-ידי פעולות בשוק הפתוח והן על-ידי הצהרות שיגבירו את בטחונם של המשקיעים", נכתב בסקירה. באקסלנס מציינים כי 4 הכלכלות הגדולות באירופה נדרשות למחזר חובות של כ-450 מיליארד אירו בשליש הרבעון של 2012, וכי "'שעת השין' מתקרבת".

באקסלנס מציינים כי על רקע ירידת התשואות על האג"ח האיטלקיות והספרדיות באירופה, הגיע הזמן של ה-ECB "להעלות הילוך" להגביר את מעורבותו בשווקים. במחלקת המחקר מציינים לטובה את יו"ר הבנק, מריו דרגי, הנגיד האיטלקי אשר נקט בצעדים אגרסיביים מאז נכנס לתפקיד כדי לטפל במשבר - והוריד את הריבית בכ-0.5%, יחד עם השקת מכשירי הלוואות ארוכות טווח לבנקים באירופה.

"הוא הוריד את הריבית כבר פעמיים, הכריז על תוכנית הלוואות בסך כולל של 489 מיליארד אירו לבנקים ואף הגביר את רכישות הנכסים בשווקים", נכתב בסקירה. "מלבד זאת, שולח מידי פעם אזהרות לקובעי המדיניות כי הוא מצפה שימשיכו לקצץ ויעמדו ביעדים הפיסקליים שהציבו לעצמם".