שמואל נחמני פורש ממשרד האוצר אחרי 30 שנה

מנהל ומייסד יחידת האכיפה על השכר באוצר שמואל נחמני עוזב את תפקידו אחרי 30 שנה ■ סגניתו אתי גבאי צפוייה להחליפו

מנהל ומייסד יחידת האכיפה שבאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, שמואל (שמוליק) נחמני הודיע היום (א') באופן רשמי על פרישתו, אחרי 30 שנות פעילות. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני שבועיים נחמני צפוי לעזוב את המשרד יחד עם הממונה על השכר הנוכחי, אילן לוין, אשר גם הודיע על פרישתו. שניהם יעזבו בסוף חודש אפריל הקרוב. נחמני נחשב לסמל של אגף השכר בפרט ואחד מהסמלים של המשרד בכלל.

ל"גלובס" נודע, כי המועמדת המובילה להחליף את נחמני בתפקיד היא אתי גבאי מנהלת יחידת החקירות בממונה על השכר. שמזדהה עם הקו הנוקשה שהנהיג והשריש נחמני ביחידתו.

נחמני הקים וניהל את יחידת האכיפה משנת 1998 אשר טיפל בכל חריגות השכר ברשויות המקומיות ובכל הגופים המתוקצבים והנתמכים. ושם קץ לשערוריות שכר בכמה מגופים אלה במשך שנים רבות. לפי ההערכות היחידה של נחמני חסכה לקופת המדינה יותר מ-4 מיליארד שקל. נזכיר כי כ-40% מתקציב המדינה הם תשלום שכר.

נחמני זכה היום לשבחים מטעם הממונה על השכר שהגדיר אותו כדוגמא ומופת לעובד ציבור. סגן שר האוצר, איציק כהן, אמר השירות הציבורי ייחסר את אחד הפקידים המצטיינים והנאמנים ביותר. המוניטין שרכש בזכות צניעות וחוכמתו הינם נכס שבאוצר עוד יחונכו דורות לאורם. נחמני מצטרף לשורה ארוכה של בכירים רבים שעזבו את משרד האוצר בתקופה האחרונה.