מגעים אינטנסיביים לגבי מיזוג בזק עם yes

ל"גלובס" נודע שבקרוב צפויה רשות ההגבלים העסקיים למסור את עמדתה לגבי מיזוג החברות ובינתיים מנהלת מגעים עם שאול אלוביץ' ■ הערכות: הרשות תאשר את המיזוג

מגעים אינטנסיביים בין רשות ההגבלים העסקיים ליורוקום סביב המיזוג של בזק ו-yes. ל"גלובס" נודע שבקרוב צפויה הרשות למסור את עמדתה לגבי מיזוג החברות והאם ובאילו תנאים הוא יאושר. בינתיים מקיימת הרשות דיונים ומגעים עם נציגיו של בעל השליטה בבזק וביורוקום, שאול אלוביץ'.

על פי הערכות, עמדת רשות ההגבלים עומדת להשתנות וקרוב לוודאי שהיא תסכים לאשר את המיזוג. זאת בכפוף לתנאים מסוימים ולאחר שהתנגדה בתוקף למיזוג, ואף השיגה ניצחון במסגרת המאבק המשפטי שהתנהל בינה לבין בזק, ואשר הגיע לבית המשפט העליון שפסק לטובתה.

נזכיר כי רשות ההגבלים התנגדה למיזוג, אף שבבית הדין להגבלים עסקיים בזק ניצחה, ובית הדין הסכים למיזוג בתנאים שקבע. ואולם, הרשות עתרה לבג"ץ, שהפך את החלטת בית הדין להגבלים וקיבל את עמדת הרשות - וכך בוטל המיזוג.

בשנתיים האחרונות חלו שינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת שהתגבש לקבוצות, ורשות ההגבלים אף הביעה תמיכה במהלכים שמובילים להתגבשותן של קבוצות תקשורת ויצירת שוק חלופי סיטונאי למכירת שירותים על ידי החברות בזק והוט.

השינויים הטכנולוגיים בבזק והקמתה של רשת תקשורת חדשה, יצרו שינויים דרמטיים ביכולות של גופים מסחריים להעביר תוכן על גבי האינטרנט, וכך גם נמנעת מבזק האפשרות לשלוט בתוכן ברמה שתפגע בתחרות. זו הייתה העמדה המסורתית של הרשות - החשש משליטה של בזק בשתי פלטפורמות שידור (הלוויין והתקשורת הקווית), שתבוא בעקבות המיזוג.