שטיינמץ מבקש להנפיק מכרה יהלומים לפי 2-3 מיליארד ד'

מדובר בחברת המשאבים אוקטאה, חברה בת של BSG של שטיינמץ, שתונפק כדי לגייס 400-600 מיליון דולר ■ המטרה: להגדיל את הפקת היהלומים במכרה

אישר העסקים בני שטיינמץ מבקש להנפיק מכרה יהלומים בסיירה-ליאון לפי שווי של 2-3 מיליארד דולר בבורסת הונג קונג - כך מדווח העיתון "פייננשל טיימס". מדובר בחברת המשאבים אוקטאה (Octea), חברה בת של BSG (רש"ת: Beny Steinmetz Group) של שטיינמץ, שתונפק כדי לגייס 400-600 מיליון דולר.

שטיינמץ אישר ל"פייננשל טיימס" כי ישנו "סיכוי טוב" שהמכרה יונפק בהונג קונג. מדובר במכרה שצפוי להפיק חצי מיליון קראט של יהלומים השנה. ההנפקה תצא כנראה לפועל עד אמצע השנה.

"אוקטאה היא הדוגמה האחרונה לאופן שבו יצרני היהלומים מנסים לגייס הון על רקע הביקושים הגוברים מאסיה במקביל לירידה בהיצע", נכתב ב"פייננשל טיימס". לאחרונה הסכימה חברת אנגלו אמריקן להצעת רכש של De Beers בהיקף של 5.1 מיליארד דולר.

אם שטיינמץ יצליח בהנפקה, הרי שאוקטאה תהיה מכרה היהלומים הראשון שיונפק באסיה. שטיינמץ העריך בפני "הפייננשל טיימס" כי החברה תצליח להשיג מכפיל רווח של בין חברת תכשיטי יוקרה למכרה יהלומים. החברה תשתמש בכספים מההנפקה כדי להגדיל את התפוקה שלה בסיירה ליאון, כאשר היעד שלה לטווח ארוך הוא הפקה של 2.5 מיליון קראט בשנה.