"כן פייט חודרת לשוק מחלות העיניים המוערך במיליארדי ד'"

כך אמרה מנכ"לית החברה פנינה פישמן בריאיון ל"בלומברג" ■ "חברות פארמה גדולות מגלות עניין בתרופה CF101 לטיפול בעיניים יבשות"

חברת כן פייט ביופרמה העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה אמש (א') כי כוונתה להיכנס לשוק תרופות למחלות העיניים, שוק המוערך במיליארדי דולרים, תופסת תאוצה ומעוררת עניין בקרב חברות התרופות. מנכ"לית החברה פנינה פישמן הודיעה אמש בריאיון ל"בלומברג" כי התרופה הנסיונית CF101 לטיפול בעיניים יבשות מעוררת עניין רב ותאפשר את חדירת החברה לתחום זה שכאמור מוערך במיליארדי דולרים.

"מטרת החברה היא לייסד חברה המתמחה בתחום העיניים שתגייס כספים מחוץ לישראל ותאפשר חשיפה לשוק הביו-טכנולוגיה האמריקני", אמרה מנכ"ל החברה, אך סירבה למסור את שמות החברות שמעוניינות בקבלת רישיון על התרופה.

כן פייט ביופרמה הודיעה בחודש נובמבר על השלמה מוצלחת של המהלך האסטרטגי של פיצול פעילות העיניים לדנאלי, חברה ציבורית הנסחרת בארה"ב, במחיר המשקף שווי חברה של כ-50 מיליון דולר לדנאלי לפני הכסף. יצויין כי דאלי הסבה את שמה ל- OphthaliX Incבמסגרת העסקה גייסה דנאלי כ- 3.3 מיליון דולר בעיקר ממשקיעים זרים. בנוסף השקיעה כן פייט בדנאלי כ-500 אלף דולר במזומן וכ- 2.4 מיליון דולר במניות כן פייט. ההשקעה משקפת שווי לדנאלי לאחר הגיוס של כ-56 מיליון דולר וכן פייט תחזיק כ-82% ממניות דנאלי.

כזכור, תרופת ה-CF101 הוכיחה הצלחה בניסוי שלב 2 בסינדרום העין היבשה אשר תוצאותיו קיבלו הכרה בינלאומית. בנוסף, הוכח באותו ניסוי כי התרופה מתאימה גם לטיפול בגלאוקומה ובימים אלו נערך ניסוי שלב 2 בהתוויה זו. ה-FDA אישר לחברה להתחיל בניסוי שלב 3 בסינדרום העין היבשה.

יצויין כי כן פייט, שנוסדה לפני 10 שנים, צנחה כ-40% בשנת 2011.