ריאליטי נוסח וולמארט: תחרות בין יצרנים על מקום במדף

ענקית הקמעונאות משיקה את פרויקט Get on the shelf, במסגרתו הצרכנים יצביעו עבור מוצרים שהם מעוניינים לראות "על המדף" באתר הקניות של החברה

לאחר ששלחה זרועות כמעט אל כל תחום, משירותים פיננסיים ועד לווידיאו בצפייה ישירה, פונה ענקית הקמעונאות האמריקנית וולמארט אל יעד חדש - הפקת "ריאליטי" קמעונאי. בוולמארט שואפים להפוך את התחרות הקשה על מקום מדף בסניפיה לתחרות מסוג אחר, כזו הכוללת סרטוני וידיאו והצבעה של קהל.

יחידת המסחר האלקטרוני ומחקר ופיתוח מדיה חברתית בוול מארט, Wallmartlabs@, השיקה בשבוע שעבר את התוכנית Get on the shelf ("עלו על המדף"), המזמינה חברות קטנות וגדולות להציג רעיונות למוצרים חדשים וסרטוני וידיאו לקידומם. הצרכנים יצביעו למוצרים שהם היו מעוניינים לראות על המדף בסניף וולמארט הקרוב לביתם.

החברות שיזכו ב-3 המקומות הראשונים בתחרות יוכלו לשווק את מוצריהן באתר האינטרנט של הרשת, והמוצר שיזכה במקום הראשון יוצג בעמוד הבית של האתר, אליו גולשים 50 מיליון מבקרים ייחודיים מדי יום.

וולמארט, ששווי השוק שלה הוא 208 מיליארד דולר, השיקה את התוכנית באותו יום שבו החלה עונת 2012 של "אמריקן איידול". דובר מטעם החברה טען כי מדובר בצירוף מקרים בלבד.

הודות לקידום מאסיבי של התחרות, שכלל אזכור תכוף בבלוגים של וולמארט באזורי המטרופולין של וושינגטון הבירה וניו-יורק, משווקים של כ-60 מוצרים נרשמו באתר Getontheshelf.com. המוצרים המשתתפים בתחרות מגוונים, מריבה בטעם גלידת סאנדיי ועד נעליים לכלבים.

לגייס תומכים במדיה החברתית

בדיוק כמו בתחרות של "אמריקן איידול", החברות המתחרות יוכלו להשתמש במדיה החברתית או בכל אמצעי אחר כדי לדרבן חברים, משפחה ואפילו יישובים שלמים כדי להצביע עבורם. אחרי הכול, מציאת דרכים למשיכת תשומת-לב ציבורית היא חלק מהתחרות, אומר כריס בולטי, סגן נשיא Wallmartlabs@.

לדבריו, חרף העובדה שוולמארט משכילה למלא את המדפים במוצרים שהצרכנים רוצים, "רצינו לנסות משהו חדש ושונה ולתת לצרכנים הזדמנות לבחור את המוצרים שאנו נמכור". הצעד לא נועד להחליף את המשוב שמקבלת הרשת מהקונים בסניפיה או באתר האינטרנט שלה, אבל, "רצינו לתת לצרכנים למצוא מוצרים שהם אולי לא חשבו עליהם לפני כן", הוא מוסיף.

היוזמה היא ניסיונית בלבד, אבל בהחלט לא חד-פעמית. בולטי אומר כי "יש לתוכנית את התשתית והתכונות להפוך למשהו מתמשך". למרות שייתכן כי התחרות תתרחב למדינות נוספות בהן פועלת הרשת, כעת היא פתוחה רק לחברות אמריקניות.