מנכ"ל גרופון: "אנחנו עדיין הכלי השיווקי הכי טוב לעסקים קטנים"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה ■ אנדרו מייסון: "יש בתי עסק שחווים בעיות עם גרופון. אף פעם לא תקבל 100% שביעות רצון"

במשך תקופה ארוכה ספגה גרופון, ענקית הקופונים היומיים, חיצי ביקורת רבים. דיברו על המודל הכלכלי שלה, על ההפסדים הגדולים, על ההנפקה הבעייתית ולא מעט גם על בתי העסק שניסו להציע קופונים אך נכוו. הטענה האחרונה זכתה לסקירה רחבה בתקשורת - הן בישראל והן במקומות אחרים בעולם, לאחר שבעליהם של בתי עסק התלוננו כי הקופונים שהציעו לגולשים יצרו כאוס שלם בחנויות שלהם, וחלקם אף נאלצו לפשוט את הרגל בגלל ההתנהלות הבעייתית.

"זה נכון שיש בתי עסק שהייתה להם חוויה לא טובה עם גרופון", הודה היום מנכ"ל גרופון, אנדרו מייסון, בשיחה שקיים עם הסופר והעיתונאי דיוויד קירקפטריק במסגרת כנס DLD במינכן, גרמניה. "זה קורה מפעם לפעם. אף פעם לא תקבל 100% שביעות רצון. ועדיין, אנחנו הכלי השיווקי הכי טוב לעסקים קטנים. אנחנו הולכים ומשתפרים", ציין מייסון, שהקים את גרופון לפני שלוש שנים ומאז גדלה החברה וכיום מעסיקה 10,000 עובדים - 70% מהם מחוץ לארה"ב.

אחת הדרכים לעשות זאת היא להראות לבתי העסק את ה-ROI (החזר על השקעה) שנובע מאותם דילים יומיים. מייסון סיפר כי בתקופה האחרונה השיקה החברה בארה"ב אפליקציה ייחודית לבתי עסק שמאפשרת להם לקבל מידע וניתוחים על הקופונים שהציעו דרך גרופון, שבה רשומים יותר מ-150 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

"אנחנו משתמשים באפליקציה כדי לחשב כמה כסף בתי העסק הולכים לעשות מהקופונים. ממה שאנחנו רואים בינתיים שביעות הרצון בקרב אלה שמשתמשים באפליקציה גבוהה יותר מאשר אלה שלא משתמשים בה. הם רואים איך המידע עוזר לעסקים שלהם", אמר מייסון.