מייסד סקייפ: "אם עסקים לא ייחדשו, הם יישארו מאחור"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה ■ ניקלאס זנסטרום: "זו הסיבה שהרבה חברות טכנולוגיה מעדיפות להישאר פרטיות למשך זמן רב יותר"

הרבה מנכ"לים בשוק מדברים על חזון ועל החשיבות של להסתכל על דברים מעבר לשבוע הקרוב. אך כמה מהם באמת מצליחים לראות את התמונה המלאה ולהבין איך להביט כמה שנים קדימה. כמה מהם באמת מצליחים לחדש ולהוביל את החברות שלהן לשיאים חדשים.

"אם עסקים לא יידעו איך לחדש, הם יישארו מאחור", אמר ניקלאס זנסטרום, מי שייסד את שירות שיתוף הקבצים המיתולוגי קאזה ואת שירות השיחות המקוון סקייפ ועומד היום בראש חברת ההשקעות Atomico. "אני חושב שזו הסיבה שהרבה חברות טכנולוגיה מעדיפות להישאר פרטיות למשך זמן רב יותר".

דימיטרי גרישין, מייסד-שותף ומנכ"ל ענקית האינטרנט הרוסית mail.ru, התייחס לנושא הגודל בהיבט של חדשנות ואמר כי "אחת השאלות הגדולות היא איך להיות חדשני כשהפכת לחברה גדולה. זו הסיבה שאנחנו רוצים לנסות וליזום סטארט-אפים חדשים בחברה, כמעין חממה. זו הסיבה שגם חברות אחרות עושות זאת. "לדעתי, זה ישנה את האופן שבו חברות גדולות יפעלו".

גרישין סיפר איך mail.ru בעצמה התפתחה עם השנים ועם החדשנות ולא נשארה מאחור: "התחלנו ממיילים, עברנו למסרים מיידים ועכשיו אנחנו עוסקים במדיה חברתית. הרבה חברות עושות דבר אחד למשך הרבה זמן ואז שהמודל העסקי שלהם משתנה בעקבות השוק - הן בבעיה גדולה".

גם גרג גריליי, מנהל המסחר המקוון באירופה של אמזון, סיפר איך ענקית הקמעונאות התפתחה עם השנים ועם החדשנות. לדבריו, כדי להתקדם צריך גם פרספקטיבה אחורה. "קינדל פייר (הטאבלט שהוציאה החברה לאחרונה) הוא שילוב של 15 שנים שלנו. זו דוגמה של אמזון שחושבת על התמונה המלאה, על הטווח הארוך ועל איך להתקדם".