שריל סנדברג: "האינטרנט הבטיח לשנות הכל - ושינה"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה האישה המובילה בפייסבוק: "מדיה חברתית היא לא רק חלק מהיומיום שלנו אלא חלק ממה שקורה בעולם"

"יוסי ורדי הוא הגבר השני הכי מקסים באולם, כי בעלי נמצא פה איתו", כך פתחה את דבריה שריל סנדברג, מבכירי פייסבוק והאישה המובילה בחברה, בנעילת כנס DLD במינכן.

"בתחילת השנה שעברה מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נבחר לאיש השנה של מגזין 'טיים'. אנשים אומרים שכשזה קורה, אז דברים נגמרים. זה השיא ומשם אפשר רק לרדת. היו הרבה תחזיות שמדיה חברתית תתחיל להידרדר כי זה טיפשי, אנשים כותבים פוסטים ומעלים תמונות, אבל השנה שעברה מאז הוכיחה שהתחזיות האלה לא נכונות. מדיה חברתית היא לא רק חלק מהיומיום שלנו אלא חלק ממה שקורה בעולם", אמרה סנדברג.

לדבריה, "מדיה חברתית הפכה לכל כך מיוחדת בגלל שלושה דברים: טרנד - מזהות אנונימית לזהות אותנטית - זה השתנה בגלל מדיה חברתית ופייסבוק. היום מה שאנחנו עושים אונליין ובמובייל זה סביב מי אנחנו וסביב הזהות שלנו, הזהות האמיתית שלנו.

"הדבר השני, הוא מעבר מחוכמת ההמון לחוכמת החברים. האינטרנט הבטיח לשנות את הכול - והוא שינה. הדבר העיקרי שהוא שינה זה המידע. זה מידע שקיבלנו באופן אנונימי ולא פרסונאלי. רשת המידע לא נעלמת, אבל אנחנו חושבים שלרשת החברתית יש תפקיד מאוד חשוב. כי חשוב יותר לקבל תשובות מהחברים ולא מההמון. למשל, אם אחפש באינטרנט מה המסעדה המומלצת במינכן אז אעדיף לשאול חברה מקומית ולא רק לחפש באינטרנט", אמרה.

"הטרנד השלישי, שהוא החשוב ביותר, הוא לעבור מאנשים שמקבלים מידע לאנשים שמייצרים מידע. אם אתה חושב על ההיסטוריה של העולם, כדי לשדר עולם וכדי שיהיה לך קול, אתה צריך שתהיה לך תחנת טלוויזיה, שתהיה מפורסם או שיהיו לך 15 דקות של תהילה. הכוח להיות מישהו שמשדר מסרים זה כוח שעכשיו יש לכולם. יש מקום לקול של כולם".

עוד אמרה סנדברג: "הפוקוס עובר מארגונים לאנשים עצמם. החוקים הישנים כבר לא ממש עובדים. בחודש מאי האחרון הייתה אישה, שהיא חברה של חברה, שהבן שלה היה מאוד חולה. היא לא ידעה מה לעשות והעלתה תמונה של הבן. אישה נוספת, שהיא חברה של חברה, אמרה קחי את הילד שלך לבית החולים - זו מחלה נדירה שאם לא מטפלים בה במהירות, זה יכול להיות קטלני. אם היא לא הייתה מפרסמת את התמונה של הבן שלה בפייסבוק, זה יכול היה להיגמר רע.

"אנשים דואגים שמא נדבר עם אנשים פיזית בעתיד בגלל הרשת החברתית. הילדים שלי מסמסים אחד לשני מהמושב האחורי של המכונית. מנקודת המבט שלנו, הטכנולוגיה מקרבת אותנו אחד לשני. יש לנו חבורה של חבר'ה מהתיכון. אז כשהלכנו לקולג', לא היה אינטרנט. אז כל חודש, היינו שולחים דואר אחד לשני. אז הגיע המייל. ואז פייסבוק העלתה את groups. ועכשיו אנחנו מתקשרים שם. אני מגלה מהדברים הקטנים, מחיי היומיום שלהם, שנראים שאולי לא כל כך רלבנטיים, אבל אני מרגישה מאוד קשורה אליהם. לכן, זה לא אומר שהטכנולוגיה תמיד תהיה טובה, אבל פעם היא לא תמיד מושלמת, אבל אני חושבת שהטכנולוגיה משנה את היכולת שאנחנו יכולים לשנות את חיינו. זה משנה גם את צריכת המדיה", לדבריה.

"זה זמן מאוד קריטי לכלכלות בעולם. כל כלכלה בעולם מנסה להבין איך להמשיך לשרוד ולדאוג שהכלכלות ימשיכו לצמוח. מקינזי עשו מחקר ואמרו שאם האינטרנט יהיה סקטור הוא יתרום יותר מסקטור אחרים. האינטרנט מאפשר לכלכלות להמשיך ולצמוח ולייצר מקומות עבודה ולמדיה חברתית יש תפקיד חשוב בצמיחה הזאת ובייצור מקומות העבודה".