דפני ליף: "השר אטיאס לא הפנים את אירועי הקיץ האחרון"

"מעמד הביניים הינו הכוח המניע את הכלכלה, והכוח הזה קורס תחת העומס", אמרה דפני ליף ■ "ההודעה של השר אטיאס בעניין הדיור - יריקה בפרצופו של מעמד הביניים"

דפני ליף: "השר אטיאס כנראה לא הפנים את אירועי הקיץ האחרון. השר אטיאס כנראה לא מבין שהוא שר השיכון של כולנו. לא יתכן שאחרי קיץ שלם של קריאה בהפגנות המוניות לצדק חברתי ושישה חודשים של מאבק תהיה התעלמות מוחלטת החלק כה נכבד מהציבור העובד שקורס תחת הנטל.

מעמד הביניים הוא הוא הכוח המניע של הכלכלה, וכוח זה הולך וקורס תחת הנטל במקביל לספיגת עלבונות מצד הממשלה המתעלמות מזעקות המצוקה היומיומית. לא ייתכן שכושר ההשתכרות, הקריטריון החשוב שמגלם בתוכו את המדד של השכבות העובדות של החברה, ייפול שוב בזכאות לדיור בר השגה. לא ייתכן שיותר משליש מהציבור העובד, התורם למדינה, הקורס אט אט מטה יהפוך לשקוף בהגשת הקריטריונים למנהל מקרקעי ישראל.

צעירים, משפחות צעירות, זוגות בוגרים הנושאים בנטל ילדיהם בגלל יוקר המחייה- כל אלו, השר אטיאס, הם חלק מהחברה הישראלית המתחזקת את אלו אשר אינם עובדים, אינם תורמים לחברה ביומיום, אינן משלמים מיסים".

מסיבת העיתונאים של השר אטיאס התקבלה בתרעומת על ידי מנהיגי וחברי תנועת , ב' זה אוהל - התנועה לצדק חברתי .לפני יותר מחצי שנה יצאנו לרחובות הארץ בקריאה גדולה לממשלת ישראל לפתור את משבר הדיור בארץ, והיום קיבלנו יריקה בפרצופו של מעמד הביניים ואזרחי המדינה. הניסיון הציני של השר להונות את הציבור הרחב לא יצלח. למרות המילים הגבוהות הקריטריונים שהציג השר מיועדים לקדם קודם כל את בוחריו ולא את משלמי המסים, המשרתים בצבא, האזרחים היצרנים. בקיץ האחרון יצאו מאות אלפי אזרחים לרחובות בקריאה לדיור בר השגה. היום אמר שר השיכון " לא משנה בן כמה אתה, משנה כמה זמן אתה נשוי" שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, נבהיר זאת בצורה הברורה ביותר: לא משנה כמה זמן אתה נשוי, והאם בכלל אתה נשוי, משנה אם אתה אזרח ייצרן, שתורם למדינה, שמשתתף בעול הכלכלי-חברתי.

פרופסור טרכטנברג והועדה שעמד בראשה, מינוי ישיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהירה מעל כל צל של ספק שפוטנציאל ההשתכרות חייב להיות חלק מהקריטריונים של דיור בר השגה מתוך הבנה שחברה מתקדמת חייבת לתגמל ולדאוג קודם כל לאזרחיה היצרנים שקורסים תחת הנטל.

הניסיון של כבוד השר לצייר את הקריטריונים שהוצגו היום ככאלה שיועילו לפתור את הבעיות הוא לא פחות ממגוחך. כבוד השר, אנו שואלים אותך היום : למה ההסתכלות על זכאותם של אנשים לקורת גג נקבעת על פי כושר הילודה שלהם ולא על פי תרומתם למדינה? פרו ורבו היא מהמצוות החשובות בתורת העם היהודי, היא לא קריטריון לזכאות לדירה. למה אדם נשוי מקבל עדיפות על רווק או רווקה? האם 2 שנות נישואין שוות בעינייך לשירות צבאי?

אמנם אין לנו את תוכנת המחשב המתקדמת שיש לכבוד השר, אך עשינו חישוב פשוט, זוג בני 35 שנשואים 4 שנים עם שני ילדים ושירתו שניהם בצבא, ומשפחה חרדית בני 25 שהתחתנו בגיל 18, לא שירתו בצבא והביאו לעולם 3 ילדים, לא תהיה בניהם תחרות, לפי המודל של אטיאס תהיה עדיפות ברורה למשפחה החרדית. האזרח שלא תורם את חובתו למדינה, ולא עובד כן יקבל .

הקריטריונים שהוצגו היום הם מניפולציה מרושעת שמטעה את הציבור, התקווה לפתרון אמיתי לכלל הציבור התפוגגה, שר השיכון צריך להבין שהוא שר השיכון של מדינת ישראל ולא רק של מפלגתו ושל בוחריה? אנו קוראים ומפצירים בשר האוצר יובל שטייניץ לא לאשר את המסקנות הללו ולא לתת יד להתעללות הנמשכת בציבור הישראלי.