מרקל מודה: "יכול להיות שלא נצליח להציל את יוון"

בראיון שהעניקה לשישה עיתונאים, קנצלרית גרמניה הביעה פסימיות לגבי הצלת יוון מפשיטת רגל ■ היא גם קראה ללכת בכיוון של ממשלה אחת לאיחוד האירופי

בפעם הראשונה, מנהיגת הכלכלה החזקה ביותר באירופה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מטילה ספק ביכולתו של האיחוד האירופי להציל את יוון מחדלות פרעון וקריסה כלכלית, זאת משום שתוכניות הצנע והחילוץ בשווי מאות מיליארדי אירו, שאותם הוציא אל הפועל האיחוד האירופי במשך השנתיים האחרונות, אינן נושאות פרי ולא מצליחות להביא לשיפור משמעותי במצבו של האיחוד ושל מטבע האירו.

בראיון משותף שהעניקה מרקל לעיתון הבריטי 'הגארדיאן' ולחמישה עיתונים נוספים מאירופה, הקנצלרית דבקה בטענה לפיה יש להעניק יותר כוח לבית המשפט האירופי כך שתהיה לו הסמכות לפקח ולאכוף את ההוצאות הציבוריות והתקציבים של 17 המדינות החברות בגוש האירו.

במסגרת הראיון קראה מרקל גם להקמת איחוד פוליטי באיחוד האירופי, באמצעות ממשלה אחת בעלת סמכויות נרחבות, הקמת שני בתי פרלמנט ושבית המשפט האירופי יתפקד על תקן בית המשפט העליון של האיחוד האירופי.

"אנחנו נצליח לחזק את המטבע שלנו רק אם נתאם את המדיניות שלנו ביחד ונהיה מוכנים לתת יותר סמכויות לאיחוד האירופי", אמר מרקל במהלך הראיון. "אנחנו צריכים לתת הבטחות שנוכל לעמוד בהן. המטרה של האיחוד הפיסקאלי היא להבטיח שנוכל לעמוד בכל ההבטחות הללו".