סורוס: "מדיניות גרמניה תביא לקץ האיחוד האירופי"

ג'ורג' סורוס במסיבת עיתונאים בדאבוס: "המדיניות שמנהיגה גרמניה בדבר מדיניות צנע, גורמת למתח כלכלי ופוליטי שיכול להרוס את האיחוד האירופי" ■ סורוס: "גרמניה אשמה בנפילת יוון"

"המהלכים של הבנק המרכזי האירופי בדבר הזרמת נזילות בחודשים האחרונים, אינו מספק. המדיניות שמנהיגה גרמניה בדבר מדיניות צנע, גורמת למתח כלכלי ופוליטי שיכול להרוס את האיחוד האירופי", כך אמר ג'ורג' סורוס, אחד האנשים העשירים בתבל במסיבת עיתונאים שנערכה בדאבוס, בה הציג את ספרו החדש.

"אני לא מאשים את גרמניה בכך שהיא פועלת מתוך רוע. להיפך, גרמניה היא הכלכלה הטובה ביותר בעולם. אבל לא כולם יכולים להיות גרמניה".

לדבריו, "אדריכלי האירו ידעו שלא הסתיימה המלאכה ובבוא הזמן יהיה צורך בצעדים נוספים. האירו בנוי לפי הנחה שזעזועים יכולים לבוא מהמגזר הציבורי ולא מהמערכת הפיננסית שכן שם סברו כי השווקים הפיננסים מתקנים עצמם לפי עקרון היד הנעלמה".

סורוס סבור כי "מייסדי האירו לא מבינים איך השווקים הפיננסים פועלים ולכן הם עשו הכול לא נכון". עוד מסר מזהיר שמשגר סורוס, "המשבר האחרון השאיר את הבנקים האירופים המסחריים מלאי ניירות של המדינות החלשות".

סורוס האשים את גרמניה בנפילת יוון וטען כי ההתנהלות הנוקשה שלה והרצון להטיל עליה עונשים גרמה למצב שיוון נמצאת כעת.

"אני רואה באביב הערבי אחד מהאירועים המעוררים תקווה, אני מקווה שהמהפכה הזו תצליח. אחרת, המהפכה הזו עלולה להיות מוחלפת על ידי מהפכה אחרת, פחות טובה. הייתי בטוניסיה וראיתי שיש שם גם לא מעט מוסלמים קיצונים. משבר האירו אכן מהווה איום על התהליך החיובי הזה", הוסיף סורוס.

עוד בהתייחסו לאביב הערבי, אמר סורוס, "זה משפיע עכשיו על סוריה וזה יסכן את המשטר האיראני שכבר נמצא עם תמיכה נמוכה ועלול ליפול. לכן, הם מחפשים נואשות איזה איום חיצוני שיציל אותו".