ההטרדה בלשכת נתניהו: הנדל, האוזר ולוקר הם שהתלוננו

(עדכון) - ראש הלשכה נתן אשל והעובדת שלכאורה הטריד יזומנו בקרוב לחקירה

יועז הנדל, ראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה; צבי האוזר, מזכיר הממשלה; יוחנן לוקר, המזכיר הצבאי; ובכיר נוסף בלשכת נתניהו - הם אלה שחשפו את פרשת ההטרדה לכאורה בלשכה והתלוננו על ראש הלשכה נתן אשל.

אשל והעובדת שלכאורה הטריד יזומנו בקרוב לחקירה. פרט לשניים ייתכן כי יזומנו עובדים נוספים בלשכת ראש הממשלה, שהיו עדים לסיפוריה של העובדת שטענה לפגיעה בפרטיותה. בהמשך ייתכן שאף ייערך עימות בין אשל לעובדת הלשכה.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", בימים האחרונים נעשו בלשכת ראש הממשלה מאמצים להשתיק את סיפור ההטרדה לכאורה שמביך את הלשכה, וכשהתברר כי הפרשה צוברת תאוצה, החלו לפעול בלשכת ראש הממשלה על מנת לרכך ולגמד את הסיפור, ואף נעשו פניות לנציבות שירות המדינה בניסיון להמעיט בחשיבותו ובערכו, בטענה כי מדובר ברכילות בלבד.

לנוכח העובדה שאשל היה מעורב במינויו של נציב שירות המדינה, משה דיין, הוחלט הבוקר (ד') בנציבות כי בראש החקירה יעמוד ראש אגף החקירות של הנציבות ולא דיין עצמו, בשל החשש לניגוד עניינים. ראש אגף החקירות יעביר את ממצאיו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שיחליט כיצד לנהוג בפרשה.

דיין מונה לתפקידו לפני כ-7 חודשים, אולם למינויו קדמה עתירה לבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון, בטענה כי אחת הסיבות למינויו היא העובדה שדיין הוא גיסו של יהודה וינגרטיין, אחד ממקורבי נתניהו שאף תרם לו. תשובת המדינה לאותה עתירה נתמכה על בתצהיר עליו היה חתום אשל, אך בנציבות שירות המדינה אמרו היום לגלי צה"ל כי אשל חתם על המינוי רק מתוקף תפקידו, וכי התצהיר שהוגש נחתם מטעם ראש הממשלה.

לא ברור לפי שעה מה יהיה עתידו של אשל בלשכת ראש הממשלה לנוכח הפרשה המביכה, גם אם יוחלט כי אין בהתנהלותו מימד פלילי או משמעתי. העובדת מצידה הגיעה אתמול לעבודה, שידרה "עניינים כרגיל" וביקשה להמשיך בשגרת יומה.

במהלך היממה האחרונה מאז פרסום הפרשה צצו טענות נוספות בלשכה, ובהן שאשל צילם את איבריה המוצנעים של העובדת במהלך דיונים בלשכה. עם הטענה הזו בין היתר ייאלץ להתמודד ראש אגף החקירות בנציבות בעת החקירה.

ממשרד המשפטים נמסר כי "במענה לפניות כתבים נבקש לציין, כי הבדיקה הראשונית בנציבות שירות המדינה עליה הורה היועץ בענינו של מר נתן אשל טרם הושלמה, והיא נעשית בליווי ועדכון של משרדנו. אין בכוונתנו למסור פרטים אודות הדרך בה הגיע המידע העוסק בחשדות הנבדקים כעת בלשכת רוה"מ, לידיעת היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, נבקש להבהיר כי בנסיבות הענין דנן, מצופה היה ממי שהמידע הגיע לידיו במסגרת תפקידו להעבירו לידיעת ולבדיקת הגורמים המוסמכים, לצורך בחינת המידע ובדיקה אם יש בו ממש."