ר"מ בריטניה: "העלאת מס על עסקאות פיננסיות - טירוף"

ראש ממשלת בריטניה: "אנו רוצים להפוך את בריטניה למקום הטוב ביותר בעולם לעשות עסקים"

"כלכלות אירופה לא נראות טוב. קיבלנו את נתוני הצמיחה של בריטניה לסוף שנת 2011 והם מאוד לא טובים. אנו לא מעמידים פנים שאין בעיות. הכישלון לא יכול להשתיק אותנו. אנו חייבים להיות אמיצים. בבריטניה היינו אמיצים: נפגשנו עם גירעון עצום של 10% תמ''ג, נקטנו במדיניות אגרסיבית תוך קיצוצים בשכר במגזר הציבורי, בקצבאות ובהוצאה הציבורית בכלל. קיצצנו גם את הפנסיה. עשינו זאת כדי להפחית את הגירעון והחוב", ציין היום (ה') ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון בכנס הכלכלי בדאבוס.

"אנו רוצים להפוך את בריטניה למקום הטוב ביותר בעולם לעשות עסקים. אנו בעד עסקים ומשקיעים המון כדי לשפר את התשתית לכך. למרות שאנו שמרנים בתחום הפיסקאלית, אנו מאוד מרחיבים בתחום המוניטארית. בבריטניה ננקטנו הצעדים האמיצים כדי להחזיר את הכלכלה למסלול.

סוגיית התחרותיות נותרה עקב אכילס של אירופה. כל המאמצים לא הצליחו שכן לפי הנתונים, רמת התחרותיות רק ירדה ברוב המדינות בשנה שעברה. יתרה מזו, האיחוד מקשה עוד על מגזר העסקי. כמובן שאנו מסכימים שיהיה מס על עסקאות פיננסיות. אבל, העלאת שיעור המס הזה יכול לעלות בחצי מיליון מקומות עבודה. זה פשוט טירוף", הוסיף קמרון.