הפרקליטות לא תערער על זיכוי ויטה ממתן שוחד לוינרוט

כמו כן, הוחלט בפרקליטות שלא לערער על גזר הדין של המחוזי, שהטיל על שוקי ויטה עונש של 6 חודשי עבודות שירות, 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 40 אלף שקל

הפרקליטות לא תגיש ערעור לבית המשפט העליון על זיכויו של שוקי ויטה ממתן שוחד לעו"ד יעקב וינרוט. ל"גלובס" נודע כי לאחר התייעצויות קדחתניות שנמשכו בשבועות האחרונים, הוחלט בפרקליטות מיסוי וכלכלה שלא להגיש ערעור על החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, גלעד נויטל, לזכות את ויטה מהאישום של מתן שוחד לעו"ד יעקב וינרוט ולהרשיעו בעבירות של מירמה והפרת אמונים "בלבד".

כמו כן, הוחלט בפרקליטות שלא לערער על גזר הדין של המחוזי, שהטיל על ויטה עונש של 6 חודשי עבודות שירות, 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 40 אלף שקל.

ההחלטה התקבלה על-ידי צוות התביעה בתיק וינרוט-ויטה, שכלל את עוה"ד שרון כהנא, יפעת שטיין ורתם שגיא, לאחר התייעצות עם ראשי הפרקליטות.

הואיל והפרקליטות החליטה לא לערער גם על זיכויו של עו"ד וינרוט, ההחלטה בעניינו של ויטה שמה למעשה סוף משפטי לתיק וינרוט-ויטה, שהתחיל בקול תרועה רמה - באישומים של מתן וקבלת שוחד, והסתיים בקול ענות חלושה - בזיכוי וינרוט ובהרשעת ויטה בהפרת אמונים. זאת, אלא אם ויטה עצמו יחליט לערער על הרשעתו בתיק. לדברי מקורבים לויטה, הוא מאמין בחפותו אך נוטה שלא להגיש ערעור, כדי לשים את הסיפור מאחוריו.

ויטה ועו"ד וינרוט הואשמו בניהול מערכת יחסים מושחתת, במסגרתה וינרוט נתן לכאורה שוחד לויטה, כשייצג אותו בענייניו האישיים בשכר-טרחה מופחת, ובתמורה ויטה קידם את ענייני המס של לקוחותיו, בהם ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי.

באוקטובר 2011 זיכה המחוזי את השניים מעבירת השוחד, אך הרשיע את ויטה במירמה והפרת אמונים. זאת, בנימוק כי כעובד ציבור היה ויטה נתון בניגוד עניינים, כשטיפל בלקוחותיו של וינרוט בעת שזה ייצגו בענייניו האישיים.

"אף שניגוד העניינים עמד לנגד עיניו, עצם אותן ויטה, לא הרחיק את עצמו מטיפול בנישומים של וינרוט ולא הטיל על עובדיו לבדוק נתונים", קבע השופט נויטל. "ויטה פגע באינטרסים מוגנים בעצם פעולותיו כפקיד שומה גוש דן, ופגע פגיעה בפעילות התקינה של המינהל הציבורי, לא כל שכן התנהגות חוזרת ונשנית. הן היסוד העובדתי והן היסוד הנפשי הוכחו מעבר לספק סביר", ציין.