לאחר סדרת דחיות: משה קצב הגיש לעליון בקשה לדיון נוסף

הבקשה לדיון נוסף, שהוגשה ע"י סנגורו החדש של קצב, עו"ד יורם שפטל, מתמקדת הן בהרשעה בעבירות האונס והן בעילה הכללית של הגנה מן הצדק

לאחר סדרת דחיות ובקשות להארכת מועד, הגיש היום (א') נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לבית המשפט העליון את בקשתו לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בפסק הדין, שבו נדחה הערעור על הרשעתו בשתי עבירות אונס וסדרת עבירות מין נוספות, ועל גזר הדין ששלח אותו ל-7 שנות מאסר בכלא.

הבקשה לדיון נוסף הוגשה על-ידי סנגורו החדש של קצב, עו"ד יורם שפטל, לאחר ש-3 סנגוריו הקודמים - אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא - החליטו שלא להמשיך לייצגו.

הבקשה לדיון נוסף מתמקדת הן בהרשעה בעבירות האונס והן בעילה הכללית של הגנה מן הצדק. בין היתר מבקש שפטל לבחון מחדש את נכונותם של שופטי בית המשפט המחוזי, והשופטים שדנו בערעור בעליון, להסתמך בפסק דינם על עדויות השיטה שהובאו מפי הנשים שתלונותיהן התיישנו, ואולם הוא מצהיר כי אין בכוונתו לטעון שוב, כפי שטענו סנגוריו הקודמים של קצב, את טענת ההגנה החלופית, שלפיה מוליכות הראיות למסקנה כי בין קצב לבין א' ממשרד התיירות התקיים רומן בהסכמה ולא יחסים בכפייה.

נימוק נוסף התומך בטענתו של שפטל כי יש לאפשר דיון מורחב, נעוץ בטענות האליבי שטען קצב ביחס לכל אחד משני מעשי האונס. יצוין כי מדובר בעיקרן בטענות עובדתיות, בעוד שעל-פי הנוהג המושרש בבית המשפט העליון, הליך הדיון הנוסף נוצר לשם דיון בהלכות משפטיות חדשות שנוצרו בפסק הדין שניתן בסיבוב הקודם.

על-פי ההערכות, סיכוייה של הבקשה לדיון נוסף להתקבל במקרה זה הם אפסיים. הבקשה תועבר לנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, שתכריע בה בעצמה או תעבירה לאחד השופטים הבכירים בעליון לשם מתן החלטה.

ההחלטה אם להעניק דיון נוסף או לסתום את הגולל על ההליך צפויה להתקבל בשבועות הקרובים.