לינדנשטראוס: "אם שטייניץ וישי יתעלמו מהמלצותיי הם צפויים לדין משמעתי; אצלי זה לא ייגמר בש.ג"

ערוץ 2 שידר הקלטות של שיחות סגורות שקיים מבקר המדינה עם משפחות הנספים באסון הכרמל: "אני לא זוכר אי-פעם פגמים כה חמורים כפי שנמצאו בדוח זה"

מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מסמן אישית את שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים אלי ישי ולא מסתפק רק בהמלצה להדיחם מהתפקיד עקב הכשלים של שניהם באסון הכרמל.

בהקלטות של המבקר, שנחשפו הערב (א') בחדשות ערוץ 2, לינדנשטראוס נשמע אומר למשפחות הנספים באסון כי מי משני השרים שלא ילך לפי המלצות המבקר בדוח על השריפה בכרמל - צפוי לדין משמעתי קשה.

בשיחה סגורה שערך עם משפחות הנספים בשריפת הענק בכרמל התחייב לינדנשטראוס כי בביקורת הנוקבת שיפרסם בקרוב הוא "מכוון לשרים. אצלי זה לא ייגמר בש.ג".

לינדנשטראוס הודיע בשיחות הסגורות כי הביקורת הנוקבת שהוא מתכוון להפנות אל האחראים למחדל הטיפול בשריפת הענק תכוון לשרים - והצהיר: "שלחנו הודעה לכל המבוקרים שמצאנו פגם במעשיהם, ואני לא זוכר פגמים כל-כך חמורים. הגורם הראשון זה השרים, מי שנמצא בראש הפירמידה.

"זה אחד הדברים החשובים שלנו כמשרד - כביקורת המדינה - לבדוק את האחריות שם למעלה, עם מסקנות. מי שלא יקיים את הוראות המבקר יהיה במצב קשה מאוד, גם ציבורית וגם מבחינות אחרות. ואם הוא לא מבצע אותו - אז על-פי החוק, האיש הזה צפוי לעונש ולדין משמעתי", אמר לינדנשטראוס.

כזכור, בטיוטת דוח המבקר על השריפה בכרמל שתופץ בשבוע הבא למושאי הביקורת, לינדנשטראוס צפוי להמליץ על פיטוריהם או על התפטרותם מרצון של שטייניץ וישי, וכן נשקלת העברת ממצאי הדוח ליועמ"ש יהודה וינשטיין, כדי שיבחן פתיחה בחקירה פלילית נגד השרים. המבקר צפוי למתוח ביקורת נוקבת גם על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', וחברי ממשלה נוספים.

אלא שמקורביו של שר הפנים הבהירו מוקדם יותר היום באופן מפורש ונחרץ כי "השר ישי לא יתפטר מתפקידו בעקבות ממצאי הדוח. לא רק שאין לו סיבה לעשות זאת, אלא שהוא מרגיש שהוא פעל באופן ראוי במסגרת תפקידו".

גם בסביבת שטייניץ משדרים "עסקים כרגיל": "אפשרות ההתפטרות לא נשקלת, לא נבחנת, לא עומדת על סדר היום ולא הועלתה כאופציה. זה בכלל לא בא בחשבון", אמר היום ל"גלובס" בכיר מאוד בלשכת שר האוצר.