אהבה בת 25: מתי כספי וריקי גל מתאחדים לסיבוב הופעות מחודש

זאת לקראת ציון 25 שנה לאלבום המכונן "מה זאת אהבה" ■ בראיון ל"גלובס" הם מסבירים מדוע התחושה לקראת המופע היא "קצת כמו לצנוח ממטוס" ולמה זה בדיוק הזמן הנכון עבורם לצאת יחדיו למסע הזה

"אם שירים הם ילדיו של האמן, מתי כספי הוא האבא של הילדים שלי. בעיניי זה חשוב בהרבה מהשאלה כמה פעמים נפגשנו בשנים האחרונות ומה אמרנו זה לזו. החיבור קיים תמיד, וזו אחת הסיבות שבגללן אני מזמן לא קוראת למופע 'מה זאת אהבה', אלא פשוט 'זאת אהבה'", כך אומרת הזמרת ריקי גל על האיחוד המחודש עם הזמר, מלחין, מפיק מוזיקלי מתי כספי.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (יום א') במרכז ענב בתל-אביב, הודיעו השניים על צאתם במופע חדש לציון 25 שנה לאלבום והמופע "מה זאת אהבה", שהיה אחד מנקודות השיא האמנותיות והמסחריות בקריירות שלהם. כספי וגל הקליטו, בסך הכול, שלושה אלבומים משותפים ("מה זאת אהבה" היה השני) שהפכו את גל לאחת הזמרות-מבצעות המובילות בישראל בכל הזמנים. המופע המחודש, שבו ייטלו חלק 16 נגנים ושלוש זמרות ליווי, יועלה בהיכל הספורט נוקיה בתל-אביב ויחנוך את פורמט האולם האינטימי בן 3,000 מקומות הישיבה שיישא את השם "תיאטרון נוקיה".

כמו כן יקליטו השניים, בשבוע הבא, דואט לקידום המופע - ביצוע מחודש ל"לא ידעתי שתלך ממני" שכתב אהוד מנור ז"ל ללחן של כספי יבדל"א.

"הכרנו בשנות השירות המשותף בלהקות הצבאיות, וכבר אז ידעתי שאחכה לו כמה שייקח עד שנוכל לעשות משהו יחד", משחזרת גל, "בסופו של דבר חיכיתי עד גיל 36. השירים שמתי הלחין באלבום הראשון שהקלטנו יחד היו שונים מכל מה שהכרתי עד אז, אבל כבר אז הייתה לנו תחושה שקורה משהו מיוחד, גם אם יידרשו שנים לקהל הרחב לקלוט את גודל העשייה".

כספי: "בחברות התקליטים שאליהן פנינו התגובות היו: 'לא בא בחשבון'. ראו בריקי זמרת שעבר זמנה. אף אחד לא האמין בפוטנציאל של החיבור בינינו. מובן שאת 'מה זאת אהבה', האלבום השני שלנו, כבר הקלטנו בתקציב גדול בהרבה. למעשה, את רוב השירים שנתתי לה באלבום הראשון הלחנתי במקור לעצמי. עבדתי על אלבום סולו, אבל הרגשתי שרק 'היא חזרה בתשובה' הוא שיר מתאים למה שחיפשתי אז וריקי קיבלה את השאר".

גל: "שנים אחרי, הוא כבר הרשה לעצמו לספר לי כמה קשה היה לו לוותר על הלחנים האלה למעני".

- שוק המוזיקה נמצא בעיצומו של גל נוסטלגיה חסר תקדים בהיקפו, רובו מופעי מחווה של אמנים ותיקים לאלבומים הגדולים של עצמם. כשני אמנים שעדיין פעילים ומקליטים, זו תופעה חיובית בעיניכם, או דחיקה מודעת לשוליים של יצירה חדשה?

גל: "על שאלות כאלה הדריכו אותנו לומר: 'מה השעה'"?

כספי: "המופע קורה כי זה הזמן הנכון עבורו לקרות. אמן לעולם לא יגיע רחוק אם יביט כל הזמן לצדדים לראות מה האחרים עושים. לי ולריקי נכון, כאן ועכשיו, להופיע שוב ביחד".

- מתרגשים?

כספי: "זה קצת כמו לצנוח ממטוס. בפעם הראשונה זוכרים רק את קצה הנעל של המדריך בתחת שנייה לפני הקפיצה. בפעם השנייה כבר יש מקום לחששות ולהבנה מה בעצם קרה. אני מאמין שההתרגשות תגבר ככל שמועד ההופעה הראשונה יתקרב, ובדקות לפני העלייה לבמה כבר נתעל אותה לאנרגיה".

המופע הראשון בסדרת "מה זאת אהבה - 25 שנים" יועלה בהיכל תיאטרון נוקיה ב-24 במרץ.