אנגלה מרקל תאיץ בסין לחתוך את ייבוא הנפט מאיראן

דיווח "רויטרס": בכוונתה של קנצלרית גרמניה לצרת השבוע לסין במטרה להאיץ במדינה לחתוף את ייבוא הנפט מאיראן ■ הביקוש לנפט בסין גדל מכ-3 מיליון חביות ליום בשנת 2000 ליותר מ-9 מיליון חביות ליום בשנת 2012

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מנסה להאיץ בסין להפחית באופן משמעותי את ייבוא הנפט מאיראן, בכוונת מרקל לצאת השבוע לסין לשם מטרה זו, כך על פי גורם בממשלת גרמניה, כפי שמדווח היום (ג') "רויטרס".

האמברגו שיטילו מדינות האיחוד האירופי על הנפט האיראני יחל בחודש יולי הקרוב ובגרמניה מנסים להניע את סין להתקרב למערב ולהחרים את הנפט האיראני. האיחוד האירופי, צרכן נפט ענק המייבא מעל 9 מיליון חביות נפט ביום (כמעט 10% מהיצע הנפט העולמי), החליט להפסיק לקנות נפט מאיראן והצטרף בכך לארה"ב, יבואנית של עוד 13% מהיצע הנפט העולמי.

למרות האמברגו של אירופה והסנקציות של ארה"ב, מעל 70% מיבואני הנפט בעולם לא נכללים באמברגו וסין צפויה להמשיך לרכוש נפט באיראן. יצויין כי בוושינגטון מעריכים שמכירות הנפט האיראני ירדו ב-50%.

מחירי הנפט הגבוהים היום הם תוצאה של הביקושים הגדולים של סין בשנים האחרונות, הביקוש לנפט בסין גדל מכ-3 מיליון חביות ליום בשנת 2000 ליותר מ-9 מיליון חביות ליום בשנת 2012.