יוזמת אי-מיילים: לגרום למוסדיים להפיל את מניית מלם תים

"אזרח שאכפת לו", במייל רב תפוצה על החברה שמקימה את מערך מצלמות המהירות החדשות: "אין סיבה שרק לנו, הנהגים, יכאב בכיס בגלל פרויקט לא מוסרי כזה"

יוזמה חדשה, שהחלה להתגלגל בתפוצה נרחבת הדואר האלקטרוני, קוראת לפגיעה בחברת מלם תים , שאחראית על הקמת מערך מצלמות המהירות החדשות, שיופעלו החל מיום א' הקרוב בכבישי ישראל וצפויות להכניס לקופת המדינה כ-900 מיליון שקל בשנה.

אלמוני, החתום כ"אזרח שאכפת לו", שלח השבוע מייל רב תפוצה בו הוא כותב: "בואו נעשה את זה קצר ולעניין - אפשר לפגוע בחברה בורסאית שעושה לנו הנהגים בישראל עוול! כספי החסכונות, הביטוח והפנסיה שלנו מממנים את הקמת פרויקט מצלמות המהירות החדשות באמצעות השקעה בחברת מלם תים.

"מלם תים היא החברה הישראלית שמבצעת ומוציאה לפועל את פרויקט מצלמות המהירות החדשות. נסיעה מתל-אביב לחיפה במהירות 112 קמ"ש תעלה לנו בעתיד 1,000 שקל ויותר בגלל התוכנית הזו שמקדמת מצב של כפל קנסות ויותר... כמובן, שבמסגרת החוזה של מלם תים עם המדינה, החברה נהנית מתגמול על כל קנס שמשולם על ידי הנהגים ולכן האינטרס שלה הוא להגדיל עד כמה שאפשר את מספר הקנסות. כך, לדוגמה, מצלמות שיועדו להיות מצלמות רמזור בלבד, הפכו להיות מצלמות רמזור שמצלמות גם מהירות".

ומה הפתרון, לפי "אזרח שאכפת לו"? "אם יש לכם חסכונות, קרנות, פנסיה, תיק השקעות או כל השקעה אחרת בחברות הבאות שמופיעות ברשימה, אתם משקיעים בעקיפין במלם תים. מה עושים? תרימו טלפון או תשלחו מייל ותדרשו להעביר את הכסף שלכם לחברה שלא משקיעה במלם תים. מספיק גוף מוסדי אחד ש'יזרוק סחורה' לשוק וכך שווי השוק של מלם תים ירד בעשרות אחוזים. אין שום סיבה שרק לנו הנהגים יכאב בכיס בגלל הפרויקט הלא מוסרי הזה!".

במייל של "אזרח שאכפת לו" נטען כי הגופים הבאים מחזיקים במניית מלם תים: אקסלנס, הפניקס, תמיר פישמן אלטשולר שחם, ילין לפידות ומנורה מבטחים.

עם זאת, לפי אתר הבורסה, אקסלנס מחזיקה ב-9.27% במלם תים באמצעות קופות הגמל שלה, ואילו הפניקס מחזיקה ב-0.25% בלבד. שאר בעלי המניות הבולטים הם שלמה אייזנברג (14.85%), מאיר ליפשס (7.24%), חברת ערד (27.38%) וברזברין (28.24%).

הסחירות במניית מלם תים, יש לציין, דלילה למדי; למעשה, ישנם ימים רבים בהם שום מניה לא מחליפה ידיים ובשאר הימים מחזור המסחר נמוך ועומד על אלפי או עשרות אלפי שקלים בלבד מדי יום. במקרים חריגים בחודשים האחרונים הגיע מחזור המסחר למאות אלפי שקלים ביום, אך לא יותר מ-393 אלף שקל.

מקבוצת מלם-תים בחרו שלא להגיב.