צפו בקוטור פריזאי: הילת הזוהר בשבוע האופנה הוט-קוטור חזרה במלוא הדרה

התהיות על מידת הרלבנטיות של שבוע אופנת הקוטור בפריז, שננעל בסוף השבוע, קיבלו סוף סוף מענה מציאותי, חיובי וחד-משמעי ■ צפו בתמונות שהשאירו את הקהל פעור פה

בסוף השבוע ננעל בפריז שבוע אופנת הוט-קוטור, האופנה העילית. מאז הוגדרו כללי הקוטור על-ידי הלשכה הפריזאית למסחר בשנת 1945, הפך הז'אנר לענף היוקרתי והנחשק ביותר של עולם האופנה, שעם לקוחותיו נמנות בנות אצולה ונשות האלפיון העליון בלבד. אף שיוקרתו של הקוטור ומלאכת העשייה שמאחוריו מעולם לא הוטלו בספק, בשנים האחרונות, לאחר המשבר הכלכלי הגדול, חלה ירידה במעמדו ובגדי הקוטור הפכו מנקרי עיניים ולא רלבנטיים. אולם, אם להסתמך על שבוע אופנת הקוטור שהתקיים בשבוע שעבר בפריז, המעצבים הקוטוריסטים מצליחים להשיב לו את הילת הזוהר שדהתה, ודווקא הפעם המסלולים הוכיחו שגם בלי רוח ופרובוקציות, אפשר להשאיר את הקהל פעור פה.

כל הנוצץ: ורסצ'ה

יורשת האימפריה האיטלקית - דונטלה ורסצ'ה, מצאה לנכון להפציץ כרגיל בכמה שיותר נוצצים וזהבים.

אולם הפעם, מדובר בקולקציה סנסציונית ואפילו לבישה - הדגמים עוצבו בהשראת אופנת הגלדיאטורים עם כתפיים מודגשות וסנדלים תואמים.

אופנה, ורסצ'ה / צלם: רויטרס
 אופנה, ורסצ'ה / צלם: רויטרס

מד וומן: דיור

בתצוגה של דיור עלו על המסלול דגמים בהשראת שנות ה-50: שמלות מנופחות ותספורת בטי דרייפר לכל הדוגמניות, בקולקציה קלאסית מלאה בשיק נשי ועדין, שדווקא לא עומד בקנה אחד עם העיצובים הפרועים יחסית שנהג לעצב ג'ון גליאנו לדיור. על-פי תצוגת הקוטור של המותג לקיץ 2012 נדמה שמסתדרים שם לא רע בלעדיו.

אופנה, דיור / צלם: רויטרס
 אופנה, דיור / צלם: רויטרס

ירוק בעיניים: ארמאני

בעולם האופנה הדינמי, הסגנון האוונגרדי של ארמאני מתמקד בנשיות רעננה וקלילה. בנוף הזה, מעצבים כמוהו - שמעולם לא נטשו את האלגנטיות הקלאסית, נראים כעת לא רע בכלל. ג'ורג'יו ארמאני מגיב היטב לשינויי הקצב ומשלב נגיעות מודרניות עם הרבה ירוק שנצפה על המסלול שלו. ולא, לא מדובר בירוק אקולוגי אלא בירוק אמיתי.

אופנה, ארמאני / צלם: רויטרס
 אופנה, ארמאני / צלם: רויטרס

געגועים לאיימי: ז'אן פול גוטייה

עיצוביו של גוטייה מאז ומתמיד נחשבו ליוצאי דופן בנוף המעצבים האירופיים. גישתו האקסטרווגנטית מעידה על תעוזה ובעיקר על מעצב שנשאר נאמן לעצמו ולחזונו לאורך כל הדרך. הפעם, בחר המעצב הסנסציוני להקדיש את כל התצוגה שלו לאיימי ויינהאוס. לצלילי ביצוע חי של הלהיט שלה "ריהאב" עלו למסלול כל הדוגמניות בתסרוקת שלה, עם העגילים המפורסמים ואפילו עם נקודת החן מעל השפה. המראה הדרמטי שהוצג בסגנון פאנקיסטי עם נגיעות ויקטוריאניות יכול להוות השראה למעצבי העולם כולו. מצד שני, העיצובים שלו כל-כך מתוחכמים שהם בלתי ניתנים לחיקוי.

"היא הייתה אייקון אופנה והיה לה חוש אמיתי לשילוב הבגדים, זה היה נהדר וזה היה מאוד קרוב למה שעיצבתי", אמר גוטייה על ויינהאוס.

אולם, המחווה של גוטייה התקבלה בזעם על-ידי משפחתה של הזמרת המפורסמת: "אנחנו לא תומכים בקולקציה של ז'אן פול גוטייה, זה נעשה בטעם רע", צייץ אביה של הזמרת בטוויטר ובראיון לעיתון ה"סאן" הבריטי הוסיף "השתמשו בדמותה כדי למכור בגדים ובשביל שגוטייה ירוויח כסף".

אופנה, ז'אן פול גוטייה / צלם: רויטרס
 אופנה, ז'אן פול גוטייה / צלם: רויטרס

הדור הבא: אלכסנדר ווטיה, סטפן רולנד

אלכסנדר ווטייה, המעצב הצעיר והפחות ידוע, שגדל אצל ז'אן פול גוטייה, הציג את הקולקציה הראשונה שלו רק לפני כשלוש שנים. כעת, בבניין האקדמיה לאמנויות של פריז, הוא מראה שמלות שלא מביישות את המוסד המכובד ונראות כמו יצירת אמנות לכל דבר. מעצב חדש יחסית נוסף הוא סטפן רולנד, המוזה שלו היא יסמין לבון, מיסיז דוראן דוראן, שבגיל 47 סגרה את התצוגה בשמלה ששוקלת 50 ק"ג ו-45 מטר של בד שנדרשו לתפור אותה. מלווים צמודים עזרו לה לצלוח את המסלול.

אופנה, אלכסנדר ווטיה, סטפן רולנד / צלם: רויטרס
 אופנה, אלכסנדר ווטיה, סטפן רולנד / צלם: רויטרס

המלכותית: ולנטינו

את שבוע האופנה חתמה התצוגה של בית האופנה ולנטינו עם שמלות שעוצבו בהשראת המאה ה-18, ביניהן בלטה במיוחד שמלה עטורת אבנים יקרות שנדרשו 850 שעות עבודה לתפור אותה. האלגנטיות המהוקצעת של מעצב הקוטוריסט אינה זקוקה לטירוף יצירתי, להיפך: השמלות שלו הן על-זמניות והן חפות כמעט לגמרי מכל אלמנט עונתי. המעצב האיטלקי מגיב היטב כל עונה לאתגר שניצב בפניו ומצליח להגיע לסימביוזה מושלמת שבין אנרגיה חושנית ונשית לבין אלגנטיות פסטורלית והתוצאה היא קולקציה עדינה, יפהפייה, שמפגינה טעם מושלם. לא בכדי, הקהל כלל הפעם בנות של משפחות אצולה אירופיות שהוזמנו במיוחד לתצוגה.

הדקו חגורות: שאנל

"אני אוהב לטוס", אמר קרל לאגרפלד בראיון ל"טלגרף" הבריטי. "זה הזמן שאני יכול לברוח בו מהכול, שאני לא חייב לדבר. כולם מסביבי מסתכלים על מסכים ואני יכול להיות לבד, זה מושלם". תצוגת הקוטור של שאנל היא בין החשובות ביותר בשבוע האופנה העילית. הפעם, עוצב אולם "הגרנד-פאלה" בפריז כמו מטוס ג'מבו, הדוגמניות נראו כמו נוסעות אצילות, אלגנטיות (ומחושמלות), ובתפקיד הקברניט: קרל לאגרפלד. בדומה לשמים המדומים שנשקפו מחלונות המטוס, גם הקולקציה העדינה, המלכותית והנשית הזו נצבעה בכחול על כל גווניו, בדגש על תכלת, והתוצאה נראתה יוקרתית ושמימית.

אופנה,שאנל / צלם: רויטרס
 אופנה,שאנל / צלם: רויטרס