שלמה מעוז דורש מאקסלנס פיצויי פיטורים של 3 מיליון שקל

הכלכלן הראשי לשעבר של בית ההשקעות, שהתבטא נגד "האליטה האשכנזית" ופוטר מתפקידו, הרוויח כמיליון שקל בשנה ודורש כעת פיצויים של כ-3 מיליון שקל ■ מקורבים לנושא: הפיצויים שמגיעים למעוז "רחוקים מאוד" מהסכום שהוא דורש

שלמה מעוז, לשעבר הכלכלן הראשי של אקסלנס ועדיין יו"ר קרנות הנאמנות שלו, ובית ההשקעות - שאותו מנהל דוד ברוך - חלוקים על אופן ההיפרדות ביניהם ותנאיה.

היום (ד') דווח כי מעוז דורש מבית ההשקעות פיצויי פרישה של כ-3 מיליון שקל, בה בעת שבאקסלנס מסרבים להעניק לו את הסכום, משום שמדובר בסכום גבוה בהרבה מפיצויי הפרישה שמגיעים לו בפועל.

לאחר מכן טענו גורמים המזוהים עם מעוז כי מדובר בסכומים קטנים בהרבה, וכי הסכום שבמחלוקת מינורי יחסית.

ההערכה היא כי באקסלנס לא ימהרו לשלם למעוז את פיצויי הפיטורים שהוא מבקש. מקורבים לסוגייה טוענים כי מעוז מעוניין רק בכסף - וכמה שיותר - וכי הוא הציב דרישות שאקסלנס לא יכול לעמוד בהן. לדברי המקורבים לסוגיהי, הפיצויים שמגיעים למעוז "רחוקים מאוד" מהסכום שהוא דורש.

"פגיעה גסה"

לעומת זאת, מקורבי מעוז מסרו היום כי "אקסלנס ממשיכה להפיץ - הן בפני ועדת הכספים של הכנסת, הן בתקשורת - מידע מוטעה ומטעה, במטרה לנסות להשחיר את פניו של שלמה מעוז ולהצדיק את הפגיעה הגסה והבוטה שפגע בו ובזכויותיו. טענות אקסלנס ביחס לדרישות שלמה מעוז במשא-ומתן - בשקר יסודן. בפועל, דורש מעוז פיצוי נמוך לאין שיעור מזה המופיע בתקשורת, והמשקף את המגיע לו בדין על הפסקת עבודתו ופגיעה בשמו".

מעוז פוטר מתפקידו ככלכלן הראשי של בית ההשקעות, בשל התבטאויותיו נגד "האליטה האשכנזית" בכנס אקדמי במכללת ספיר.

לפי שעה הליך פיטוריו מתפקיד יו"ר אקסלנס קרנות נאמנות אינו סגור ובטח שלא תם. ב-23 לינואר אחד מבכירי אקסלנס - הסמנכ"ל משה ברמק - אמר בוועדת הכספים בכנסת כי "מעוז לא פוטר מאקסלנס. הוא עדיין מכהן כדירקטור ויו"ר ועדת הקרנות...".

דיון נוסף

ואולם גם היבט זה לא סגור; סוגיית פיטוריו של מעוז גררה היום תגובות זועמות מהכנסת. חשיפת "גלובס" אמש (ג') על חילופי הדברים בין ברוך למעוז שעות ספורות לאחר פרוץ הסערה - שמהם עולה, לכאורה, כי ברוך הבהיר למעוז כי יסיים את תפקידו גם כיו"ר אקסלנס קרנות נאמנות - הביאה את ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, להתייחס לעניין.

גפני, שבוועדה בראשותו נאמר שמעוז לא פוטר מתפקידו כיו"ר חברת הקרנות, אמר כי "היה לי ברור שמדובר בפיטורים; גם אם ניסו להציג זאת בדיון בצורה מנוסחת ואלגנטית, שהוא רק הועבר מתפקידו ככלכלן הראשי ולא פוטר, המציאות הייתה ברורה".

לדברי גפני, הוא אינו מתכוון להרפות מהסוגייה. "אנחנו נקיים דיון נוסף על הנושא, בקרוב מאוד", אמר.

מאקסלנס נמסר בתגובה כי "עמדתה של אקסלנס לגבי אמירותיו החמורות של מעוז פורסמה בצורה החד-משמעית והברורה ביותר. באשר להליך עצמו, מתוך רצון לשמור על כבודו ופרטיותו של מעוז, אנו מנועים מלהתייחס".

באת-כוחו של מעוז היא עו"ד נרדה בן-צבי.