בדיקת "גלובס": מהי מצלמת הסמארטפון הטובה ביותר?

כשהסמארטפונים הולכים ונעשים דומים זה לזה מבחינת יכולות, ממשק וגם מחיר, דווקא המצלמה לפעמים הופכת לשיקול מכריע בבחירה, במיוחד עבור אלה שזנחו את מצלמת הפוקט לטובת צילום בסלולרי

הסמארטפונים החדשים מגיעים עם מצלמות דיגיטליות באיכות טובה, שגורמות לרבים לוותר על מצלמה קומפקטית ייעודית. הנתונים הטכניים של הסמארטפונים מציגים בדרך כלל מפרטים מרשימים, אך קשה לדעת עד כמה המצלמה אכן טובה והאם תשרת אותנו ברגע האמת.

לרוב, הרזולוציה היא של 8 מגה-פיקסל, שהפכה לסטנדרט בתעשייה, כשמעט דגמים קופצים כבר קצת מעל לנתון הזה. האיכויות של רוב המצלמות, אם לא כולן, בהחלט יספקו את רוב המשתמשים כאשר מצלמים באור יום, אבל ההבדלים המהותיים מגיעים בצילומי הלילה.

בבדיקת "גלובס" תוצאות הצילום ביום היו טובות מאוד בכל הסמארטפונים, כשהמנצחת הגדולה היא סוני אריקסון עם דגם ארק אס, שהצליח לתת תמונות עם צבעים חדים ואפילו התמודד בהצלחה עם צילום לילה, דבר שקשה להגיד על המתחרים. התגובה הייתה טובה ואפשר היה לצלם במהירות. "גלובס" מביא תמונת מצב.

Arc S של סוני אריקסון: מוצלחת גם ביום וגם בלילה

Arc S של סוני אריקסון, מסדרת אקספריה, מרשים בעיצובו. בדומה לרוב הסמארטפונים האחרים שבדקנו, גם הוא פועל על אנדרואיד (בגרסה 2.3.4).

*ממשק הצילום: כפתור צילום פיזי קטן ולא יותר מדי נוח לשימוש. מצד שני, ניתן לצלם בקלות, בנגיעה כמעט על כל חלק במסך. העיצוב ידידותי אך עמוס אלמנטים, כמו צילום פנורמה בתלת-ממד. מצד שני, היכולות הללו, כמו זיהוי חיוך או זיהוי זירות צילום, מספקים חוויה עשירה. זמן התגובה מצוין ומאפשר לצלם תמונות חדשות במהירות רבה.

*צילום ביום: האיכות המוצלחת ביותר. הצבעים היו נקיים ומבריקים באור. כשצילמנו ספסל ודשא, הדשא ושאר האובייקטים בתמונה קיבלו תאורה מוצלחת. כשצילמנו עץ הצבעים נשארו חדים, אבל החלקים האחוריים לא קיבלו מספיק תאורה.

*צילום בלילה: גם כאן סוני אריקסון כיכבה. התמונה הייתה ברורה. אמנם מגורענת מעט, אבל טובה מכל שאר החברות, עד שכמעט אפשר היה לחשוב שהייתה תאורה במקום והתמונה לא צולמה בפארק חשוך. הצבעים היו נראים חמים והגוון הלבן של הפלאש, הורגש רק מעט.

*מחיר: 3,600 שקל בפלאפון , 3,200 שקל באתר סלקום ו-2,800 בחנות החברה בקניון איילון.

תמונה של סוני אריקסון / צלם: צחי הופמן
 תמונה של סוני אריקסון / צלם: צחי הופמן

Incredible S של HTC: ממשק ידידותי ואיכות טובה

HTC הטייוואנית מצליחה בעולם, אולם בארץ, בעקבות התחלופה ביבואנים הרשמיים שלו, המותג כמעט שלא מוכר. טאץ' גרופ, היבואנית החדשה, החלה לפני מספר שבועות למכור באורנג' את Incredible S. את אחד הממשקים הטובים בשוק, המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל: אנדרואיד 2.3.3.

*ממשק הצילום: המצלמה מציגה יכולות מעניינות: הכפתורים על המסך משנים את הכיוון שלהם כשעוברים ממצב אופקי לאנכי. כפתור הצילום נמצא על המסך ואינו כפתור פיזי. לאחר הצילום ניתן לשלוח את התמונה במייל, בבלוטות' או לרשת חברתית מיד מממשק המצלמה.

*צילום ביום: בניגוד למצלמות אחרות, הדשא בתמונה היה יותר חום מאשר ירוק, והתמונה הייתה מוארת, אבל לא מספיק. כשצילמנו עץ אפשר היה לראות שהצבעים עדיין פחות חיים אבל התאורה מתפזרת יותר טוב.

*צילום בלילה: צילום לילה הוא המאתגר יותר במצלמות סלולריות, שבדרך כלל מתקשות להוציא תוצאות טובות. כמו רוב הסמארטפונים שבדקנו, ה-Incredible S סיפק תמונה חשוכה ומגורענת, אבל עדיין כזו שאפשר לראות מה מצולם בה.

*מחיר: 3,200 שקל באורנג'.

תמונה שלHTC / צלם: צחי הופמן
 תמונה שלHTC / צלם: צחי הופמן

רייזר של מוטורולה: סבירה ביום, מאכזבת בלילה

הרייזר של מוטורולה מוביליטי הוא אחד המתחרים המעניינים בשוק המקומי לאייפון 4S של אפל או לגלקסי אס 2 של סמסונג. עוביו 7.1 מ"מ בלבד, והוא עשוי מחומר בשם קוולר, שזהו חומר חזק וחסין אשר משתמשים בו לייצור אפודות מגן. מעבר לזה, המסך מגיע בטכנולוגיה שאמורה להיות עמידה לשריטות והוא אפילו מוגן מפני נזקי מים קלים. הרייזר פועל באנדרואיד בגרסה 2.3.5.

*ממשק הצילום: מוטורולה שילבה בעמוד הנעילה של הטלפון גישה ישירה למצלמה. הממשק של המצלמה נקי, ורק כשממש נכנסים פנימה, מגלים אופציות נוספות כמו הוספת מיקום גיאוגרפי בו צולמה התמונה, צילום פנורמי או בחירת סצינות צילום.

*צילום ביום: התוצאות בסך הכל טובות. התמונה קיבלה מספיק תאורה, אבל עדיין היא הייתה מעט מאוד חשוכה. מלבד זה, הצבעים היו נקיים, אבל לא מספיק חדים לטעמנו.

*צילום בלילה: מוטורולה לא הצליחה לבלוט לטובה. התמונה הייתה חשוכה, מגורענת ובגוון לבן של הפלאש.

*מחיר: 3,560 שקל באורנג', 3,530 שקל באתר סלקום ו-4,315 שקל בפלאפון.

תמונה של רייזר / צלם: צחי הופמן
 תמונה של רייזר / צלם: צחי הופמן

גלקסי S2 של סמסונג: ממשק מוצלח וצילום לילי גרוע

גלקסי אס 2 של סמסונג, הוא אחד המכשירים הפופולאריים בארץ. מדובר במכשיר המגיע עם מסך בגודל 4.3 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED Plus המציג צבעים חדים ועשירים שנראים פשוט מצוין. המכשיר מגיע בעובי דק של 7.5 מ"מ, הוא קל משקל - 116 גרם ומערכת ההפעלה שלו היא אנדרואיד בגרסה 2.3.5.

*ממשק הצילום: אין כפתור צילום פיזי או קיצור ייעודי לכך, אלא רק אייקון שניתן להציב איפה שרוצים בממשק. התגובה הייתה קצת איטית לטעמנו, והממשק נראה קצת מיושן, אבל הציע אופציות כמו בחירת זירת צילום, זיהוי חיוך ושינויים שונים בהגדרות.

*צילום ביום: תוצאות טובות מאוד. התמונה הייתה חדה והצבעים חיים, אבל קצת פחות מהארק אס.

*צילום בלילה: כאן הגלקסי אס 2 היה פשוט גרוע. התמונה הייתה חשוכה מאוד, עד שכמעט אי אפשר היה לראות מה מופיע בה. החלקים שנראו קצת ברור, היו בגוון לבן של הפלאש.

*מחיר: 4,640 שקל באורנג', 4,700 שקל באתר סלקום ו-4,680 שקל בפלאפון.

תמונה של גלקסי / צלם: צחי הופמן
 תמונה של גלקסי / צלם: צחי הופמן

אייפון 4S של אפל: איכות טובה וממשק בסיסי

אחד השיפורים המשמעותיים באייפון 4S לעומת הדגם הקודם הוא המצלמה. *ממשק הצילום: אין כפתור ייעודי ופיזי להפעלת המצלמה, אבל ניתן ללחוץ פעמיים על הכפתור המרובע של האייפון ואז מופיע אייקון קיצור להזנקת יכולת הצילום. כפתור השליטה בעוצמת השמע (הפלוס) הופך לכפתור הצילום עצמו.

*ממשק הצילום: אחד הפשוטים ביותר. אין כאן הגדרות לרזולוציה או לאיכויות משתנות. כדי לצלם, מכוונים ולוחצים על הכפתור. מעבר לזה, ניתן להפעיל, לכבות או לשים במצב אוטומטי את הפלאש וישנה אפשרות לשימוש ב-HDR. התוכנה הזו יודעת לשלב מספר תמונות במקביל של אותה תמונה בזמן אמת, כך שהתמונה מקבלת מיקוד טוב יותר והיא גם חדה יותר. את מיקוד המצלמה, ניתן לשנות בלחיצה על המיקום הדרוש על המסך.

*צילום ביום: תוצאות טובות. התמונה קיבלה תאורה בצורה טובה, אך קצת יותר חשוכה לעומת הארק אס.

*צילום בלילה: טוב יותר מרוב החברות, אבל עדיין נחות מסוני אריקסון. התמונה מגורענת וחשוכה, והגוון הלבן של הפלאש בלט בה.

*מחיר: 3,850 שקל באתר סלקום, 4,640 ו-4,680 שקל באורנג' ובפלאפון.

תמונה של אייפון / צלם: צחי הופמן
 תמונה של אייפון / צלם: צחי הופמן