הזדמנות בשוק: החברה שמזנקת 5% בגלל הנפקת פייסבוק

מניית בנק ההשקעות מורגן סטנלי עולה בוול סטריט לאחר שנודע כי ישמש כחתם הראשי בהנפקה הצפויה של הרשת החברתית ■ לפי הדיווחים, תגיש החברה תשקיף לקראת הנפקה הערב

מניית בנק ההשקעות מורגן סטנלי מזנקת היום (ד') במהלך המסחר בוול סטריט, על רקע ההנפקה הצפויה של פייסבוק - ולאחר שענקית הרשת החברתית הודיעה כי הבנק זכה לשמש כחתם המוביל שלה בהנפקה הראשונית לציבור.

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", מורגן סטנלי יוביל את ההנפקה יחד עם JP מורגן וגולדמן זאקס, ברקליס ומריל לינץ' - שישמשו כחתמים משניים. כל החתמים צפויים לגרוף מההנפקה, לפי ההערכות, עמלות חיתום בהיקף של חצי מילאירד דולר.

לפי הדיווחים, פייסבוק צפויה להגיש הערב טיוטה ראשונה לתשקיף הנפקה, לקראת גיוס הון ראשוני שלה בוול סטריט - אשר צפוי לעמוד על כ-5 מיליארד דולר, לפי שווי כולל של מעל ל-70 מיליארד דולר (הדיווחים נעים בטווח שבין 75 ל-110 מיליארד דולר). ההנפקה לא תכלול הצעת מכר של בעלי המניות בחברה.

פייסבוק צפויה להיסחר לאחר ההנפקה בבורסת NYSE תחת הסימול FB, אולם גם הדיווחים באשר לכך סותרים.

שווי אפשרי של 100 מיליארד דולר על ידי השוק, יהפוך את פייסבוק - חברה שקמה לפני פחות מעשור - לאחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם. גוגל, למשל, נסחרת נכון לזמן כתיבת שורות אלו לפי שווי של 188 מיליארד דולר - 14 שנים לאחר הקמתה ו-8 שנים לאחר הפיכתה לציבורית.