וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; גרופון זינקה 7.4%

הנאסד"ק עלה ב-0.4% ■ המשקיעים הגיבו להנפקה הראשונית של פייסבוק שחשפה אמש את המצב הכספי שלה ■ ברננקי: "מדיניות פיסקלית היא הכרחית למניעת משבר; זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת כאשר יציבות במדדים עם נטייה למגמה מעורבת אפיינה את רוב שעות המסחר. כצפוי, הנפקת הענק של פייסבוק, שהחלה את דרכה אמש עם הגשת טיוטת התשקיף הראשונה שלה, עמדה במוקד ומשכה את תשומת לב המשקיעים. בגזרת המניות זינגה, גרופון ולינקדין נרשם ראלי כביטוי להתלהבות מההנפקה המתקרבת של ענקית הרשת החברתית המתוכננת בהיקף של 5 מיליארד דולר. דבריו של יו"ר ה'פד', בן ברננקי, שנשא נאום על מצב הכלכלה, משכו את תשומת הלב כאשר אותת כי הכלכלה האמריקנית מתאוששת אך עדיין חשופה לסיכונים. יצויין כי נתוני התעסוקה יפורסמו מחר, מה שיאפשר למשקיעים להרחיב יותר את המבט על מצב הכלכלה האמריקנית. עונת הדוחות בעיצומה ועד כה דיווחו 67% מהחברות המרכיבות את המדד S&P 500.

כאמור, נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב בן ברננקי נשא נאום בפני הקונגרס, בו הוא דן במצב הכלכלה האמריקנית. ברננקי לא הכריז על תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3) בתקופה הקרובה, אך ציין כמה אינדיקציות חשובות לגבי מצבה של הכלכלה האמריקנית. לפי ברננקי הכלכלה הגדולה בעולם מתאוששת בהדרגתיות אך עדיין פגיעה וחשופה לזעזועים שעלולים לשבש את ההתאוששות. ברננקי הקדיש פרק נכבד מדבריו למצבה הפיסקלי של ארה"ב ולסיכון מפני משבר בשל בעיות החוב והגירעון.

באירופה נרשמה נעילה חיובית למרות שמוקדם יותר הסתמן סנטימנט שלילי זאת לאחר שהמשקיעים הגיבו לדוחות הכספיים של דוייטשה בנק, שדיווח על צניחה של -76% ברווח לרבעון האחרון של 2011. בנוסף, המשקיעים חוששים מיוון, זאת לאחר שאמש שר האוצר היווני אוונגלוס וניזלוס, הודיע כי יוון נמצאת שעות ספורות לפני חתימה על הסכם והיא התגמשה עם נציגי הסקטור הפרטי והעניקה להם הטבות נוספות. יחד עם זאת, לפי הדיווחים האחרונים קיימים עדיין חילוקי דיעות בין הצדדים. מעבר לכך, היום דווח כי יוון זקוקה ל-15 מיליארד אירו נוספים, מעבר לתוכנית החילוץ המובטחת העומדת על 130 מיליארד אירו.

עוד באירופה, ממשלות צרפת וספרד יצאו היום בהנפקת אג"ח לטווחים שונים. ממשלת ספרד הנפיקה אגרות חוב לשלוש, ארבע וחמש שנים, וגייסה 4.6 מיליארד אירו כשהצפי היה לגיוס בין 4-5 מיליארד אירו. בצרפת הנפיקו היום אגרות חוב עם מועדי פקיעה שונים וכוללים בין היתר אגרות חוב חדשות ל-10 שנים, הממשלה הצרפתית גייסה 7.96 מיליארד אירו.

פייסבוק מצליחה להלהיב

הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, הגישה אמש (ד') בתום המסחר את טיוטת התשקיף הראשונה שלה לקראת הנפקה בוול-סטריט, ובכך נתנה אישור רשמי לשמועות של הימים האחרונים.

על פי התשקיף, פייסבוק שואפת לגייס 5 מיליארד דולר. מהתשקיף עולה כי היקף ההכנסות שלה ב-2011 עמד על 3.71 מיליארד דולר - פי 2 בהשוואה להכנסות שלה ב-2010, והרווח הנקי שלה ב-2011 נאמד ב-1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-606 מיליון דולר ב-2010 ו-229 מיליון דולר ב-2009.(לסיפור המלא)

תביעות אבטלה ונאום ברננקי

לאחר שאמש התפרסמו נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב ובכללם סקר ה-ISM שהיכה את התחזיות וסקר ה-ADP שעמד בטווח התחזיות כאשר הצביע על הוספה של 170 אלף מקומות עבודה חדשים בסקטור הפרטי.

היום, ב-15:30 (שעוננו) פורסם מספר הבקשות השבועיות החדשות לדמי אבטלה. הנתון הפתיע לטובה ורשם ירידה חדה מהציפיות עם ירידה לרמה של 367 אלף תביעות אבטלה חדשות לעומת 379 אלף תביעות בשבוע הקודם, כשהתחזיות ניבאו נתון של 375 אלף תביעות.

יחד עם זאת, נתוני התעסוקה שיפורסמו מחר ירכזו את רוב העניין, זאת לאור החשיבות שמיחסים להם בכלכלה האמריקנית.

קוואלקום דיווחה על רווחי שיא; אמדוקס מאכזבת

זינגה רשמה היום רמת שיא מאז ההנפקה שלה בוול סטריט באמצע דצמבר, "אפקט ההילה" שנוצר לאחר שפייסבוק הגישה אתמול את המסמכים לקראת ההנפקה, מרחף היום מעל מניית זינגה. מה שמחזק את הקשר בין שתי החברות, זינגה הייתה אחראית ל-12% מהכנסוטת פייסבוק בשנה שעברה.

בין המניות המושפעות באופן ישיר מהגשת התשקיף של פייסבוק בוול סטריט אמש, נמציין את גרופון ולינקדין .

מסטרקארד ריכזה עניין ועלתה בשיעור ניכר לאחר שדיווחה היום על עלייה ברווח הנקי ברבעון הרביעי ל-514 מיליון דולר, או 4.03 דולר למניה, מ-415 מיליון דולר, או 3.17 דולר למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ממוצע תחזיות האנליסטים שסקרה בלומברג היה לרווח של 3.91 דולר למניה.

אמש בסיום המסחר פרסמה את דוחותיה חברת התוכנה אמדוקס , כאשר בשורה העליונה היא פיספסה את התחזיות עם הכנסות של 807 מיליון דולר, לעומת צפי ל-825 מיליון דולר. גם בשורה התחתונה מאכזבת החברה עם רווח על בסיס non-GAAP של 111.3 מיליון דולר או 64 סנט למניה לעומת צפי מוקדם לרווח של 114.8 מיליון דולר, ולעומת תחזיות החברה לרווח של 61 עד 67 סנט למניה.

גם חברת קוואלקום , יצרנית השבבים לטלפונים ניידים הגדולה בעולם, ריכזה עניין, זאת לאחר שאמש היא דיווחה במסגרת דוחותיה הכספיים על עלייה ברווחים ל-1.4 מיליארד דולר או 81 סנט למניה, לעומת רווח של 1.17 מיליארד דולר או 71 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של החברה טיפסו ב-40% ל-4.68 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]