עוד ספורט, עוד כסף: ערוצים חדשים בהוט וב-yes

לפחות 3 ערוצי ספורט חדשים אמורים לעלות לאוויר בתקופה הקרובה בכבלים ובלוויין, ושלושתם יהיו כרוכים בתשלום נוסף של המנויים

עוד לפחות 3 ערוצי ספורט אמורים לעלות בתקופה הקרובה בהוט וב-yes, ושלושתם עשויים להיות כרוכים בתשלום נוסף.

ל"גלובס" נודע כי כבר בימים הקרובים אמור לעלות ערוץ נוסף של ערוץ הספורט - "5 לייב HD". מדובר בערוץ מראה לערוץ "5 לייב" הקיים, וישודרו בו אותם תכנים בדיוק, רק באיכות HD מתקדמת.

אלא שהערוץ יינתן בתשלום נוסף של 4.99 שקלים לחודש - רק לצופי הערוץ הרגיל (SD), שכבר משלמים 31.90 שקל בעבור ערוץ הפרימיום. אם ירצה מנוי של אחת החברות לצפות בערוץ HD (השני במספר של ערוץ הספורט) זה לבדו, הוא יצטרך לשלם סכום גבוה עוד יותר של 39.90 שקל.

עוד נודע כי גם חברת צ'רלטון בוחנת העלאת שני ערוצים - ערוץ HD מראה ל"ספורט 2" וערוץ שנמצא בבחינה ראשונית לעלייה, ערוץ "ספורט 3" שבו יהיו תכנים ייחודיים. על-פי ההערכה, ערוץ זה עשוי להיתקל בקשיים באישורו במועצת הכבלים והלוויין מחשש לזליגת תכנים לערוצים בתשלום.

עוד נודע כי במועצה מנסחים בימים אלה נייר עמדה המבקש להעביר לידי הרגולציה את הסמכות בניטור עלויות ערוצי הספורט בישראל. לפי שעה, למועצה אין סמכות לשלוט בתחום זה, והיא אחראית בעיקר על הגנה על הערוצים הפתוחים הנוגעים לקהל הרחב - ולא עוסקת בערוצי הפרימיום.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מסר בתגובה כי "המועצה קבעה מפרט עשיר ומחייב הקובע אילו משחקים ישודרו בערוצים פתוחים ואילו ניתנים להיות משודרים בערוצים בתשלום. המועצה מעודדת טכנולוגיות חדשות ובכללן HD ותלת-ממד, ואולם היא מקפידה הקפדת יתר לכך שלא יזלגו תכנים בין הערוצים בתשלום ואלה שלא. ככל שתמצא זליגת תכנים, המועצה לא תהסס להגן על הצרכן גם בסוגייה זו".

הגורמים האחרים המוזכרים בכתבה ביקשו לא להגיב.