הקידומת החדשה: פשרה בין מירס ומפעילי הסלולר

מירס, שבשליטת פטריק דרהי, צפויה לשאת בעלויות של חברות התקשורת מהמעבר של מירס לקידומת חדשה (053 במקום 057 כיום)

הצעה לפשרה בין מירס למפעילי הסלולר: מירס, שבשליטת פטריק דרהי, צפויה לשאת בעלויות של חברות התקשורת מהמעבר של מירס לקידומת חדשה (053 במקום 057 כיום). ל"גלובס" נודע כי מירס הביעה הסכמה עקרונית להצעה, לאחר שהמפעילים התנגדו לכוונת משרד התקשורת להקצות לה את הקידומת החדשה בלי שיקבלו תמורה על העבודות הכרוכות בכך. מירס דרשה שהעלויות יהיו נתונות לפיקוח המשרד.

במסגרת השימוע שמקיים המשרד בעניין הקצאת הקידומת החדשה, טענו מפעילי הסלולר, בין השאר, כי התוכנית תגרום להם הוצאות כבדות, מאחר שהם יצטרכו להכניס שינויים במערכות המידע כדי לעדכן את הקידומת.

מירס זקוקה לקידומת החדשה בדחיפות, משום שבכוונתה לעלות לאוויר בתוך חודשים ספורים, וספק אם המפעילים יוכלו להטמיע את המידע במסגרת לוח הזמנים הצפוף. לכן נדרשת הכרעה מהירה מצד משרד התקשורת בנושא, כך שמירס תוכל להחליט אם להכין תוכנית שיווקית לקידומת החדשה או להישאר עם הקידומת הנוכחית.

אחת הבעיות שייאלץ משרד התקשורת להתמודד איתן בפרויקט הקידומת החדשה היא שישנם מנויים שעזבו את מירס והתניידו לחברות תקשורת אחרות ומחזיקים עדיין בקידומת 057. המשרד כבר הודיע למירס שהיא לא תוכל להחזיק בשתי הקידומות.

מעבר לכך, יש בעיה תדמיתית: מפעיל חדש שירצה קידומת שאינה בשימוש אצל מפעילים אחרים, הוא יוכל לקבל את הקידומת 057 בלבד, ואולם זו מזוהה עם מירס ואף נחשבת מבחינה תדמיתית לבעייתית.