מונטי למשקיעים: "איטליה הינה מקום בטוח - תשקיעו בה"

את הדברים אמר ראש ממשלת איטליה במהלך ראיון שהעניק לעיתון גרמני במינכן ■ מונטי התייחס למשבר ביוון וטען ש"פשיטת רגל של יוון יביא אסון לגוש האירו - אבל המנהיגים לא יתנו לזה לקרות"

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי מנסה להחזיר את המשקיעים לארצו וטוען שהממשלה שלו עשתה הרבה צעדים על מנת להבטיח את יציבותה הכלכלית של איטליה ושכרגע "איטלה היא מקום בטוח עבור משקיעים". את הדברים אמר מונטי במהלך ראיון שהעניק לעיתון יומי גרמני.

בראיון שהעניק מונטי ממינכן, שם הוא ישתתף הערב ב"כנס מינכן לביטחון", קרא המנהיג האיטלקי להנהגה האירופית להפנות את כל מאמציהם למציאת דרכים יעילות ליצירת צמיחה ולא לבזבז אותם על תוכניות להגברת המשמעת התקציבית במדינות האיחוד האירופי, מה שנראה כמו עקיצה נגד תוכנית האיחוד הפיסקאלי של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

מונטי גם התייחס למצבה של יוון ואמר ש"פשיטת רגל לא מבוקרת של יוון תוביל לאסון בגוש האירו". אבל הוא מעריך שהמנהיגים לא יתנו לזה לקרותץ אחר כך התייחס מונטי למצב באיטליה ואמר ש"כעת, איטליה נחשבת למקום בטוח עבור המשקיעים", והוא קראם להם לחזור ולהשקיע במדינה שלו.

מאז שלקח לידיו את המושכות בנובמבר, מנסה מונטי לטפל במצבה העגום של הכלכלה האיטלקית על ידי קיצוצים נרחבים בתקציב כמו גם רפורמות מעמיקות בתחום שונים. התשואות על אגרות החוב לטווח ארוך שממשלת איטליה נאלצת לשלם מהוות מקור לדאגה אמיתית, שכן הכלכלה האיטלקית נחשבת ל"גדולה מדי מכדי להציל אותה".